Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Profesjonsetikk i skolen

    Profesjonsetikk i skolen

    Profesjonsetikk i skolen

    Profesjonsetikk i skolen (læreres etiske ansvar)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    299,- Nå 259,-

    ISBN:

    9788202470722

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    2

    Sider:

    167

    Vekt:

    328 gr

    Alder:

    Voksen

    Profesjonsetikk i skolen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202470722

    Forlagets omtale:

    Lærere stilles daglig overfor spørsmål som krever etiske overveielser, og tar en rekke valg som får konsekvenser for elever, foreldre og andre. Siden mange etiske dilemmaer oppstår spontant og uten forvarsel i klasserommet, må lærere ofte håndtere dem alene - og etter beste evne. For å utvikle LES MER etisk kompetanse må både lærerstudenter og praktiserende lærere både kunne identifisere etiske spørsmål, analysere og ha anledning til å diskutere dem med hverandre. I denne reviderte utgaven av har forfatteren bygget ut en del av de faglige drøftingene. Lærerprofesjonens etiske plattform (2012) er med i denne utgaven, og blir grundig drøftet og analysert. Et sentralt spørsmål er hvordan plattformen kan hjelpe lærerne i deres etiske refleksjon og handlinger i skolehverdagen. Boka gir grunnlag for å forstå en rekke etiske utfordringer som er knyttet til lærerprofesjonen, og viser til nyere forskning på området. Gjennom en rekke konkrete dilemmaer fra læreres egen skolehverdag, belyses mange av de etiske utfordringene lærere møter i skolehverdagen. Boka er delt opp i sju kapitler som gir innsikt i forskjellige sider ved læreres profesjonsetikk. Til hvert kapittel foreslås problemstillinger til diskusjon. Boka henvender seg til lærerstudenter og lærere i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Lærere stilles daglig overfor spørsmål som krever etiske overveielser, og tar en rekke valg som får konsekvenser for elever, foreldre og andre. Siden mange etiske dilemmaer oppstår spontant og uten forvarsel i klasserommet, må lærere ofte håndtere dem alene - og etter beste evne. For å utvikle etisk kompetanse må både lærerstudenter og praktiserende lærere både kunne identifisere etiske spørsmål, analysere og ha anledning til å diskutere dem med hverandre. I denne reviderte utgaven av har forfatteren bygget ut en del av de faglige drøftingene. Lærerprofesjonens etiske plattform (2012) er med i denne utgaven, og blir grundig drøftet og analysert. Et sentralt spørsmål er hvordan plattformen kan hjelpe lærerne i deres etiske refleksjon og handlinger i skolehverdagen. Boka gir grunnlag for å forstå en rekke etiske utfordringer som er knyttet til lærerprofesjonen, og viser til nyere forskning på området. Gjennom en rekke konkrete dilemmaer fra læreres egen skolehverdag, belyses mange av de etiske utfordringene lærere møter i skolehverdagen. Boka er delt opp i sju kapitler som gir innsikt i forskjellige sider ved læreres profesjonsetikk. Til hvert kapittel foreslås problemstillinger til diskusjon. Boka henvender seg til lærerstudenter og lærere i skolen.