Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Profesjonsutdanning og dannelse

    Profesjonsutdanning og dannelse

    Profesjonsutdanning og dannelse

    Profesjonsutdanning og dannelse (bacheloroppgavens muligheter)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788205394438

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    216

    Vekt:

    357 gr

    Alder:

    Voksen

    Profesjonsutdanning og dannelse
    Gyldendal akademisk
    9788205394438

    Forlagets omtale:

    Boken beskriver muligheter og funksjon i profesjonsutdanningens bacheloroppgave. I debatten om høyere utdanning og dannelse er det mange forslag om hvilke dannelseselementer som bør med. I denne boka tar Olav Dalland for seg de mulighetene som allerede ligger i den treårige profesjonsutdanningen, LES MER og han ser særlig på hvilken funksjon bacheloroppgaven kan ha.I helse- og omsorgsprofesjonene har utdanningene et tydelig mandat om å dyktiggjøre studentene til å hjelpe den andre. For å utvikle en slik kompetanse trenger studentene ulike kunnskapsformer, som forklarende kunnskap, forstående kunnskap og kritisk kunnskap. Praksis krever ferdigheter som skal mestres, og studentene møter menneskeskjebner og situasjoner som leder til refleksjon over teori og etiske dilemmaer. Dette kan beskrives som en dannelsesprosess. Når studentene allerede i første semester skal utforme problemstillinger knyttet til denne kunnskapen, er prosessen i gang. Hele utdanningsløpet kan dermed beskrives som en dannelsesprosess, og bacheloroppgaven blir slik et resultat av et dannelsesprosjekt.Forfatteren har mange års erfaring fra undervisning og veiledning i oppgaveskriving. I denne boka tar han for seg konkrete pedagogiske virkemidler ? som læringsgrupper, prosjektarbeid som øvelse i oppgaveskriving og metode ? og ulike veiledningsformer ? som gruppeveiledning og nettstøttet veiledning.Profesjonsutdanning og dannelse diskuterer hvordan utdanningen kan bidra til at studenter utvikler ferdigheter i å skrive en bacheloroppgave og hjelpe dem til å ta i bruk egne erfaringer og stille kritiske spørsmål, se muligheter for problemløsning og reflektere kritisk over egen profesjonsutøvelse. . . LES MINDRE Forlagets omtale Boken beskriver muligheter og funksjon i profesjonsutdanningens bacheloroppgave. I debatten om høyere utdanning og dannelse er det mange forslag om hvilke dannelseselementer som bør med. I denne boka tar Olav Dalland for seg de mulighetene som allerede ligger i den treårige profesjonsutdanningen, og han ser særlig på hvilken funksjon bacheloroppgaven kan ha.I helse- og omsorgsprofesjonene har utdanningene et tydelig mandat om å dyktiggjøre studentene til å hjelpe den andre. For å utvikle en slik kompetanse trenger studentene ulike kunnskapsformer, som forklarende kunnskap, forstående kunnskap og kritisk kunnskap. Praksis krever ferdigheter som skal mestres, og studentene møter menneskeskjebner og situasjoner som leder til refleksjon over teori og etiske dilemmaer. Dette kan beskrives som en dannelsesprosess. Når studentene allerede i første semester skal utforme problemstillinger knyttet til denne kunnskapen, er prosessen i gang. Hele utdanningsløpet kan dermed beskrives som en dannelsesprosess, og bacheloroppgaven blir slik et resultat av et dannelsesprosjekt.Forfatteren har mange års erfaring fra undervisning og veiledning i oppgaveskriving. I denne boka tar han for seg konkrete pedagogiske virkemidler ? som læringsgrupper, prosjektarbeid som øvelse i oppgaveskriving og metode ? og ulike veiledningsformer ? som gruppeveiledning og nettstøttet veiledning.Profesjonsutdanning og dannelse diskuterer hvordan utdanningen kan bidra til at studenter utvikler ferdigheter i å skrive en bacheloroppgave og hjelpe dem til å ta i bruk egne erfaringer og stille kritiske spørsmål, se muligheter for problemløsning og reflektere kritisk over egen profesjonsutøvelse. . .