Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Profesjonsutvikling i skolen

    Profesjonsutvikling i skolen

    Profesjonsutvikling i skolen

    Profesjonsutvikling i skolen

    Forfatter Universitetsforl.

    (Kristin Helstad - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788215023557

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    353

    Vekt:

    658 gr

    Alder:

    Voksen

    Profesjonsutvikling i skolen
    Universitetsforl.
    9788215023557

    Forlagets omtale:

    Ny kunnskap om livet i skolen dokumenterer betydningen av profesjonsutvikling, der læreres læring, ledelse og skoleutvikling blir forstått i nær sammenheng med elevenes læring. Boka gir et oppdatert og nyansert bilde av sentrale utfordringer knyttet til profesjonsutvikling for lærere og LES MER skoleledere. Kapitlene tar bl.a. opp profesjonsspråke, en kollektiv orientering i profesjonsarbeidet og forholdet mellom utdanning og yrke. Boka har fire hoveddeler: Del 1 introduserer temaet og diskuterer profesjonsbegrepet og kvalitet i skolen. Del 2 ser på lærerutdanningen som grunnlag for profesjonsutvikling. Del 3 tar for seg ulike aspekter ved læreres profesjonelle utvikling. Del 4 knytter profesjonsutvikling til skoleledelse. Boka gir et godt og variert grunnlag for en dialog om hvordan profesjonsutvikling i skolen kan bli forstått og stimulert. Den er skrevet for studenter, praktiserende lærere og skoleledere. Professor Eyvind Elstad og førsteamanuensis Kristin Helstad jobber ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale Ny kunnskap om livet i skolen dokumenterer betydningen av profesjonsutvikling, der læreres læring, ledelse og skoleutvikling blir forstått i nær sammenheng med elevenes læring. Boka gir et oppdatert og nyansert bilde av sentrale utfordringer knyttet til profesjonsutvikling for lærere og skoleledere. Kapitlene tar bl.a. opp profesjonsspråke, en kollektiv orientering i profesjonsarbeidet og forholdet mellom utdanning og yrke. Boka har fire hoveddeler: Del 1 introduserer temaet og diskuterer profesjonsbegrepet og kvalitet i skolen. Del 2 ser på lærerutdanningen som grunnlag for profesjonsutvikling. Del 3 tar for seg ulike aspekter ved læreres profesjonelle utvikling. Del 4 knytter profesjonsutvikling til skoleledelse. Boka gir et godt og variert grunnlag for en dialog om hvordan profesjonsutvikling i skolen kan bli forstått og stimulert. Den er skrevet for studenter, praktiserende lærere og skoleledere. Professor Eyvind Elstad og førsteamanuensis Kristin Helstad jobber ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.