Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Rammer for skriving

    Rammer for skriving

    Rammer for skriving

    Rammer for skriving (om skriveutvikling i skole og yrkesliv)

    Levering 2-6 dager

    385,-

    ISBN:

    9788251925679

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    263

    Vekt:

    518 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Skriveopplæring og skriveforsking

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Rammer for skriving
    Tapir akademisk forl.
    9788251925679

    Forlagets omtale:

    Denne boka handler om skriveutvikling i skole og samfunn. Derfor handler den også om rammene for skriving, alt det som påvirker så vel skrivelærer som skriver, og så vel skriveprosessen som det endelige resultatet. I løpet av noen tiår har vi blitt mer oppmerksomme på hvilken rolle rammene spiller LES MER i skriveopplæring og skriveutvikling, og på betydningen av å gjøre dem tydelige. Hva slags skriving er dette? Hvilke funksjoner har den? En slik første klargjøring av rammene for skrivingen fører til nye spørsmål, som også de har med rammebetingelser å gjøre: Hva trenger barn, unge og voksne hjelp med i ulike faser av sin skriveutvikling? Og hva slags hjelp trenger de? Hva skal det legges vekt på i ulike former for skriving for ulike formål? Dermed føres vi inn i to brennaktuelle skrivepedagogiske tema, som begge blir belyst i denne boka: vurdering og sjanger. Begge har med rammer for skriving å gjøre, og begge blir belyst i denne boka. Også teknologiutvikling og skolereformer skaper rammer, og flere av bidragene handler om de rammene den digitale teknologien og Kunnskapsløftets krav om skriving i alle fag gir for skrivearbeidet i og utenfor skolesammenhenger. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka handler om skriveutvikling i skole og samfunn. Derfor handler den også om rammene for skriving, alt det som påvirker så vel skrivelærer som skriver, og så vel skriveprosessen som det endelige resultatet. I løpet av noen tiår har vi blitt mer oppmerksomme på hvilken rolle rammene spiller i skriveopplæring og skriveutvikling, og på betydningen av å gjøre dem tydelige. Hva slags skriving er dette? Hvilke funksjoner har den? En slik første klargjøring av rammene for skrivingen fører til nye spørsmål, som også de har med rammebetingelser å gjøre: Hva trenger barn, unge og voksne hjelp med i ulike faser av sin skriveutvikling? Og hva slags hjelp trenger de? Hva skal det legges vekt på i ulike former for skriving for ulike formål? Dermed føres vi inn i to brennaktuelle skrivepedagogiske tema, som begge blir belyst i denne boka: vurdering og sjanger. Begge har med rammer for skriving å gjøre, og begge blir belyst i denne boka. Også teknologiutvikling og skolereformer skaper rammer, og flere av bidragene handler om de rammene den digitale teknologien og Kunnskapsløftets krav om skriving i alle fag gir for skrivearbeidet i og utenfor skolesammenhenger.