Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Realfag i barnehagen

    Realfag i barnehagen

    Realfag i barnehagen

    Realfag i barnehagen (barn og barnehagelærere undersøker naturens lovmessigheter, børn og pædagoger undersøger naturens lovmæssigheder)

    Forfatter Pedagogisk forum

    (Thorleif Frøkjær - Forfatter)

    Pedagogisk forum

    (Hanne Hübertz - Illustratør)

    Pedagogisk forum

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    340,-

    ISBN:

    9788273911766

    Forlag:

    Pedagogisk forum

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    160

    Vekt:

    340 gr

    Alder:

    Voksen

    Realfag i barnehagen
    Pedagogisk forum
    9788273911766

    Forlagets omtale:

    Barnehagebarn og forskere bruker på mange vis den samme naturvitenskapelige arbeidsmetode når de nærmer seg et interessant fenomen; observasjon, hypotese, datainnsamling, undersøkelse og konklusjon. Det handler om å «besvare» barns mange spørsmål om naturvitenskapelige temaer uten å gi dem LES MER «løsningen», men i stedet foreta små eksperimenter og undersøkelser sammen med barna. Boken presenterer metoder for å støtte barna i å undre seg, formulere hypoteser, samle inn data og konkludere. Hvorfor ser meitemarken slik ut? Hvilke gjenstander kan flyte på vannet? Bokens forfattere har sammen med barnehagelærere gjennomført et aksjonslæringsprosjekt, og boken inneholder mange eksempler fra dette prosjektet samt relevant teori om læring og realfag. Boken henvender seg til barnehagelærere i barnehagen og til studenter ved barnehagelærerutdanningen. LES MINDRE Forlagets omtale Barnehagebarn og forskere bruker på mange vis den samme naturvitenskapelige arbeidsmetode når de nærmer seg et interessant fenomen; observasjon, hypotese, datainnsamling, undersøkelse og konklusjon. Det handler om å «besvare» barns mange spørsmål om naturvitenskapelige temaer uten å gi dem «løsningen», men i stedet foreta små eksperimenter og undersøkelser sammen med barna. Boken presenterer metoder for å støtte barna i å undre seg, formulere hypoteser, samle inn data og konkludere. Hvorfor ser meitemarken slik ut? Hvilke gjenstander kan flyte på vannet? Bokens forfattere har sammen med barnehagelærere gjennomført et aksjonslæringsprosjekt, og boken inneholder mange eksempler fra dette prosjektet samt relevant teori om læring og realfag. Boken henvender seg til barnehagelærere i barnehagen og til studenter ved barnehagelærerutdanningen.