Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Retorikk som pedagogikk

Retorikk som pedagogikk

Retorikk som pedagogikk

Retorikk som pedagogikk (å lykkes som lærer)

Forfatter Gyldendal akademisk

Levering 2-6 dager

359,- Nå 307,-

ISBN:

9788205411593

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

144

Vekt:

233 gr

Alder:

Voksen

Retorikk som pedagogikk
Gyldendal akademisk
9788205411593

Forlagets omtale:

Denne boka tar for seg hvordan relasjonen mellom lærer og elev blir til. Forfatteren viser også hvordan læreren kan bruke retorikkens tre overtalelsesmidler: ethos, pathos og logos for å fremstå som troverdig og for å gjøre undervisningen god. Boka bygger på intervjuer av elever og observasjon av LES MER dyktige lærere, noe som gjør boka både praksisnær og instruktiv. «I Trøhaugens arbeid har min undervisning blitt systematisk vurdert, og funnene samsvarer godt med min følelse av hva som fungerer. Jeg opplever analysene som meget praksisnære og relevante. De sier noe vesentlig om hva som skal til for å lykkes som lærer. [...] Retorikken sier dessuten noe mer generelt og allmenngyldig om hva som skal til for å lykkes, og har dermed en tolkning av hva det vil si å være menneske. Vi lærere er jo også mennesker, vi tør ikke bare alltid å innrømme det». ("Fredrik", observert lærer) LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka tar for seg hvordan relasjonen mellom lærer og elev blir til. Forfatteren viser også hvordan læreren kan bruke retorikkens tre overtalelsesmidler: ethos, pathos og logos for å fremstå som troverdig og for å gjøre undervisningen god. Boka bygger på intervjuer av elever og observasjon av dyktige lærere, noe som gjør boka både praksisnær og instruktiv. «I Trøhaugens arbeid har min undervisning blitt systematisk vurdert, og funnene samsvarer godt med min følelse av hva som fungerer. Jeg opplever analysene som meget praksisnære og relevante. De sier noe vesentlig om hva som skal til for å lykkes som lærer. [...] Retorikken sier dessuten noe mer generelt og allmenngyldig om hva som skal til for å lykkes, og har dermed en tolkning av hva det vil si å være menneske. Vi lærere er jo også mennesker, vi tør ikke bare alltid å innrømme det». ("Fredrik", observert lærer)

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.