Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Rom for anerkjennelse i utdanningssystemet

    Rom for anerkjennelse i utdanningssystemet

    Rom for anerkjennelse i utdanningssystemet

    Rom for anerkjennelse i utdanningssystemet

    Forfatter Akademika

    På lager - sendes nå

    299,-

    ISBN:

    9788232102655

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    140

    Vekt:

    212 gr

    Alder:

    Voksen

    Rom for anerkjennelse i utdanningssystemet
    Akademika
    9788232102655

    Forlagets omtale:

    Andrew Kristiansen presenterer leseren for fenomenet anerkjennelse, og utdyper hvorfor anerkjennelse er så viktig i forhold til unge menneskers selvutvikling, opplevelse av rettferdighet og utvikling av identitet. Boken bringer sammen psykologiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver, og LES MER utfordrer rådende oppfatninger av anerkjennelse innenfor utdanningsfeltet. Utdanningssystemet stiller bestemte krav og gir noen stemmer forrang fremfor andre, slik at mange unge ikke opplever å bli sett eller hørt. Ved hjelp av anerkjennelse kan læreren gjøre disse mer synlige og la deres stemmer bli hørt. Anerkjennelse fjerner ikke i seg selv grunnlaget for urettmessige forskjeller og ulikheter eller krenkelser, men vil bidra til å gjøre det mer håndterlig. Boken retter seg mot alle som har, eller forbereder seg på å få, oppdragelses- og opplæringsansvar for barn og ungdom i barnehagen, skolen og innen høyere utdanning. Andrew Kristiansen er førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved Universitetet i Tromsø. LES MINDRE Forlagets omtale Andrew Kristiansen presenterer leseren for fenomenet anerkjennelse, og utdyper hvorfor anerkjennelse er så viktig i forhold til unge menneskers selvutvikling, opplevelse av rettferdighet og utvikling av identitet. Boken bringer sammen psykologiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver, og utfordrer rådende oppfatninger av anerkjennelse innenfor utdanningsfeltet. Utdanningssystemet stiller bestemte krav og gir noen stemmer forrang fremfor andre, slik at mange unge ikke opplever å bli sett eller hørt. Ved hjelp av anerkjennelse kan læreren gjøre disse mer synlige og la deres stemmer bli hørt. Anerkjennelse fjerner ikke i seg selv grunnlaget for urettmessige forskjeller og ulikheter eller krenkelser, men vil bidra til å gjøre det mer håndterlig. Boken retter seg mot alle som har, eller forbereder seg på å få, oppdragelses- og opplæringsansvar for barn og ungdom i barnehagen, skolen og innen høyere utdanning. Andrew Kristiansen er førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved Universitetet i Tromsø.

    Emner: Pedagogikk