Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Rom for barn - rom for kunnskap

    Rom for barn - rom for kunnskap

    Rom for barn - rom for kunnskap

    Rom for barn - rom for kunnskap (kropp, kjønn, vennskap og medier som pedagogiske utfordringer)

    Forfatter Fagbokforl.

    (E. Cathrine Melhuus - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788245003185

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    189

    Vekt:

    265 gr

    Alder:

    Voksen

    Rom for barn - rom for kunnskap
    Fagbokforl.
    9788245003185

    Forlagets omtale:

    Den kulturelle og sosiale konteksten betyr svært mye for barns utvikling, både sosialt, emosjonelt og kognitivt. Barnekulturell forskning har gitt mange bidrag til dette, og Rom for barn - rom for kunnskap bygger på forskning i barnehager og i grunnskolens småskoletrinn. Her drøfter forfatterne LES MER hvordan disse bidragene kan komme til nytte i pedagogisk praksis. Det handler om kropp, kommunikasjon og estetisk erfaring, om kjønnede identiteter, om hva vennskap og jevnaldrende betyr, og om digitale medier. Ikke minst handler det om kunnskapsformidling og kunnskapsproduksjon og om forholdet mellom individ og fellesskap i institusjonenes praksis. Rom for barn - rom for kunnskap egner seg for studenter i førskolelærer- og allmennlærerutdanningene og er en nyttig bok for lærere, førskolelærere og andre ansatte i grunnskolen og barnehager. Førsteamanuensis Turid Skarre Aasebø arbeider ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder. Hun har doktorgrad i pedagogikk og underviser i førskolelærerutdanningen og i bachelor- og masterstudiet i pedagogikk. Høgskolelektor E. Cathrine Melhuus er også ansatt ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder, der hun underviser ved førskolelærer- og allmennlærerutdanningen. Hun har tolv års praksis som førskolelærer. LES MINDRE Forlagets omtale Den kulturelle og sosiale konteksten betyr svært mye for barns utvikling, både sosialt, emosjonelt og kognitivt. Barnekulturell forskning har gitt mange bidrag til dette, og Rom for barn - rom for kunnskap bygger på forskning i barnehager og i grunnskolens småskoletrinn. Her drøfter forfatterne hvordan disse bidragene kan komme til nytte i pedagogisk praksis. Det handler om kropp, kommunikasjon og estetisk erfaring, om kjønnede identiteter, om hva vennskap og jevnaldrende betyr, og om digitale medier. Ikke minst handler det om kunnskapsformidling og kunnskapsproduksjon og om forholdet mellom individ og fellesskap i institusjonenes praksis. Rom for barn - rom for kunnskap egner seg for studenter i førskolelærer- og allmennlærerutdanningene og er en nyttig bok for lærere, førskolelærere og andre ansatte i grunnskolen og barnehager. Førsteamanuensis Turid Skarre Aasebø arbeider ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder. Hun har doktorgrad i pedagogikk og underviser i førskolelærerutdanningen og i bachelor- og masterstudiet i pedagogikk. Høgskolelektor E. Cathrine Melhuus er også ansatt ved Fakultet for pedagogikk ved Høgskolen i Agder, der hun underviser ved førskolelærer- og allmennlærerutdanningen. Hun har tolv års praksis som førskolelærer.

    Emner: Pedagogikk