Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Rom for barnehage

Rom for barnehage

Rom for barnehage

Rom for barnehage (flerfaglige perspektiver på barnehagens fysiske miljø)

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

439,- Nå 375,-

ISBN:

9788245011265

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

309

Vekt:

641 gr

Alder:

Voksen

Rom for barnehage
Fagbokforl.
9788245011265

Forlagets omtale:

Barnehagens arkitektur og fysiske miljø har betydning for den pedagogiske virksomheten. Boken belyser hva som fremmer gode fysiske rammer for lek, læring, omsorg og danning. Den inneholder både forskningsbaserte og praktisk orienterte bidrag om betydningen av steder og rom i barnehagen. Målgruppe LES MER er førskolelærer- og arkitektstudenter, pedagogisk personale, arkitekter, byggherrer, forvaltere og alle som har interesse for barnehagerommets utvikling og muligheter. Redaktører er Atle Krogstad, førsteamanuensis, Dronning Mauds Minne Høgskolen, førsteamanuensis Geir K. Hansen, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU, førsteamanuensis og seniorforsker Karin Høyland, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU / SINTEF Byggforsk, og Thomas Moser, professor ved Høgskolen i Vestfold (Barnehagesenteret). OMTALE «For å utvikle barnehagens fysiske miljø trengs det mer kunnskap om hvordan arkitektur og pedagogikk kan samspille slik at de kan bidra til å fremme barnehagens pedagogiske mål. Denne boka kan gi oss noen tankevekkere i forhold til akkurat dette (...)» Berit Johansen i Pedagogisk bokorm 4/2012 «Vi får innsikt i verdifulle tanker rundt temaet, og dermed god mulighet til å reflektere over hvordan vi selv ønsker å bruke rommene på en støttende måte. (...) Les og bli inspirert, og få rommene i barnehagen til å jobbe med dere!» Grethe Sivertsen i Første steg 2/2012 LES MINDRE Forlagets omtale Barnehagens arkitektur og fysiske miljø har betydning for den pedagogiske virksomheten. Boken belyser hva som fremmer gode fysiske rammer for lek, læring, omsorg og danning. Den inneholder både forskningsbaserte og praktisk orienterte bidrag om betydningen av steder og rom i barnehagen. Målgruppe er førskolelærer- og arkitektstudenter, pedagogisk personale, arkitekter, byggherrer, forvaltere og alle som har interesse for barnehagerommets utvikling og muligheter. Redaktører er Atle Krogstad, førsteamanuensis, Dronning Mauds Minne Høgskolen, førsteamanuensis Geir K. Hansen, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU, førsteamanuensis og seniorforsker Karin Høyland, Fakultet for arkitektur og billedkunst, NTNU / SINTEF Byggforsk, og Thomas Moser, professor ved Høgskolen i Vestfold (Barnehagesenteret). OMTALE «For å utvikle barnehagens fysiske miljø trengs det mer kunnskap om hvordan arkitektur og pedagogikk kan samspille slik at de kan bidra til å fremme barnehagens pedagogiske mål. Denne boka kan gi oss noen tankevekkere i forhold til akkurat dette (...)» Berit Johansen i Pedagogisk bokorm 4/2012 «Vi får innsikt i verdifulle tanker rundt temaet, og dermed god mulighet til å reflektere over hvordan vi selv ønsker å bruke rommene på en støttende måte. (...) Les og bli inspirert, og få rommene i barnehagen til å jobbe med dere!» Grethe Sivertsen i Første steg 2/2012

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.