Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Rom for læring

    Rom for læring

    Rom for læring

    Rom for læring (læringsmiljø og pedagogisk analyse)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    415,- Nå 355,-

    ISBN:

    9788245012194

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    244

    Vekt:

    432 gr

    Alder:

    Voksen

    Rom for læring
    Fagbokforl.
    9788245012194

    Forlagets omtale:

    Hvordan gi læreren rom for læring? Refleksjon og pedagogisk analyse er sentrale begreper i utvikling av skolens læringsmiljø. Ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning, Universitetet i Stavanger, utvikles ny kunnskap i arbeidet med å implementere strategier for skoleutvikling. I LES MER flere hundre skoler arbeides det systematisk med å utvikle læringsmiljøet. Med utgangspunkt i forskning viser boka hvordan lærere, skoleledere, PP-rådgivere og skoleeiere utvikler et positivt og inkluderende læringsmiljø gjennom bruk av strategien Læringsmiljø og pedagogisk analyse. Fagtekstene utdyper forskningen og teoriene bak strategien for å oppnå varig endring i skolekulturen: . Læringsmiljøets betydning for elevens læring . Pedagogisk analyse . Relasjonelle ferdigheter . Utvikling av skolens kultur . Skoleledere i utviklingsprosesser . Analyse og refleksjon i lærergruppa . Å utvikle en lærende organisasjon . PP-tjenestens rolle i læringsmiljøutvikling . Skoleeiers ansvar og muligheter i utvikling av en inkluderende skole . Kunnskapskildene . LP-modellen en innovasjonsstrategi . Evaluering en viktig del av skoleutvikling Tre av fagtekstene er i form av dokumentarfortellinger hvor forskning om hva som skaper godt læringsmiljø, vises i praksis. Teori og forskningsresultater fra de øvrige fagtekstene flettes her inn i pedagogenes hverdag. Tekstene henvender seg til lærere, skoleledere, PPT, skoleeiere, skoleforskere og studenter på masternivå. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan gi læreren rom for læring? Refleksjon og pedagogisk analyse er sentrale begreper i utvikling av skolens læringsmiljø. Ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning, Universitetet i Stavanger, utvikles ny kunnskap i arbeidet med å implementere strategier for skoleutvikling. I flere hundre skoler arbeides det systematisk med å utvikle læringsmiljøet. Med utgangspunkt i forskning viser boka hvordan lærere, skoleledere, PP-rådgivere og skoleeiere utvikler et positivt og inkluderende læringsmiljø gjennom bruk av strategien Læringsmiljø og pedagogisk analyse. Fagtekstene utdyper forskningen og teoriene bak strategien for å oppnå varig endring i skolekulturen: . Læringsmiljøets betydning for elevens læring . Pedagogisk analyse . Relasjonelle ferdigheter . Utvikling av skolens kultur . Skoleledere i utviklingsprosesser . Analyse og refleksjon i lærergruppa . Å utvikle en lærende organisasjon . PP-tjenestens rolle i læringsmiljøutvikling . Skoleeiers ansvar og muligheter i utvikling av en inkluderende skole . Kunnskapskildene . LP-modellen en innovasjonsstrategi . Evaluering en viktig del av skoleutvikling Tre av fagtekstene er i form av dokumentarfortellinger hvor forskning om hva som skaper godt læringsmiljø, vises i praksis. Teori og forskningsresultater fra de øvrige fagtekstene flettes her inn i pedagogenes hverdag. Tekstene henvender seg til lærere, skoleledere, PPT, skoleeiere, skoleforskere og studenter på masternivå.

    Emner: Læring Skolen

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.