Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Samtaler om bildebøker i barnehagen

    Samtaler om bildebøker i barnehagen

    Samtaler om bildebøker i barnehagen

    Samtaler om bildebøker i barnehagen (en vei til opplevelse, lek og meningsskaping)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    369,-

    ISBN:

    9788215024660

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    165

    Vekt:

    581 gr

    Alder:

    Voksen

    Samtaler om bildebøker i barnehagen
    Universitetsforl.
    9788215024660

    Forlagets omtale:

    Boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseopplevelsen og fører til gode samtaler. Boka handler om lesing av bildebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Den retter oppmerksomheten mot det ord LES MER og bilder framkaller inni leserne. Styrt av skrift og bilder skaper leserne en ny tekst av sine egne tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Barna selv skaper sin egen opplevelse. Derfor er det et poeng at barna får ta initiativ til samtaler om emner de er opptatt av og definerer underveis i lesingen. Ved å ta utgangspunkt i barnas interesser og opplevelser kan personalet utvikle en litteraturdidaktikk i barnehagen som bygger på barnas medvirkning og tar vare på barnas opplevelser. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale Boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseopplevelsen og fører til gode samtaler. Boka handler om lesing av bildebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Den retter oppmerksomheten mot det ord og bilder framkaller inni leserne. Styrt av skrift og bilder skaper leserne en ny tekst av sine egne tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Barna selv skaper sin egen opplevelse. Derfor er det et poeng at barna får ta initiativ til samtaler om emner de er opptatt av og definerer underveis i lesingen. Ved å ta utgangspunkt i barnas interesser og opplevelser kan personalet utvikle en litteraturdidaktikk i barnehagen som bygger på barnas medvirkning og tar vare på barnas opplevelser. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen.