Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samtaler om bildebøker i barnehagen

Samtaler om bildebøker i barnehagen

Samtaler om bildebøker i barnehagen

Samtaler om bildebøker i barnehagen (en vei til opplevelse, lek og meningsskaping)

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

369,- Nå 315,-

ISBN:

9788215024660

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2016

Utgave:

1

Sider:

165

Vekt:

581 gr

Alder:

Voksen

Samtaler om bildebøker i barnehagen
Universitetsforl.
9788215024660

Forlagets omtale:

Boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseopplevelsen og fører til gode samtaler. Boka handler om lesing av bildebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Den retter oppmerksomheten mot det ord LES MER og bilder framkaller inni leserne. Styrt av skrift og bilder skaper leserne en ny tekst av sine egne tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Barna selv skaper sin egen opplevelse. Derfor er det et poeng at barna får ta initiativ til samtaler om emner de er opptatt av og definerer underveis i lesingen. Ved å ta utgangspunkt i barnas interesser og opplevelser kan personalet utvikle en litteraturdidaktikk i barnehagen som bygger på barnas medvirkning og tar vare på barnas opplevelser. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale Boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseopplevelsen og fører til gode samtaler. Boka handler om lesing av bildebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Den retter oppmerksomheten mot det ord og bilder framkaller inni leserne. Styrt av skrift og bilder skaper leserne en ny tekst av sine egne tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Barna selv skaper sin egen opplevelse. Derfor er det et poeng at barna får ta initiativ til samtaler om emner de er opptatt av og definerer underveis i lesingen. Ved å ta utgangspunkt i barnas interesser og opplevelser kan personalet utvikle en litteraturdidaktikk i barnehagen som bygger på barnas medvirkning og tar vare på barnas opplevelser. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.