Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Skal vi leke en bok?

    Skal vi leke en bok?

    Skal vi leke en bok?

    Skal vi leke en bok? (språktilegnelse gjennom bildebøker)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Cecilie D. Fodstad - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    419,- Nå 362,-

    ISBN:

    9788215023120

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    156

    Vekt:

    650 gr

    Alder:

    Voksen

    Skal vi leke en bok?
    Universitetsforl.
    9788215023120

    Forlagets omtale:

    Lyst, lek, leseglede og læring er denne bokas magiske firkløver. Boka er spekket med kreative ideer, og språkleker knyttet til en knippe bøker. Språklekene kan du også overføre til egne bildebokfavoritter. Bildebøkene som presenteres spenner fra kjente klassiskere som Prøysen til den utvidete LES MER pekeboka for de aller minste. Hvert kapittel presenterer konkrete og utprøvde lekeoppskrifter som gir gode leseopplevelser. For å gjøre barnehageansatte bedre rustet til samtaler om tekster følger en litterær tolkning, samt en kort redegjørelse for hvorfor metodene er gunstige for barns begrepsforståelse, deres kognitive ferdigheter og deres evner til å fortelle og fantasere. Bokas hensikt er å inspirere alle som jobber, eller vil jobbe, med litteraturformidling og språkstimulering i barnehagen. Ingvild Alfheim jobber ved Høgskolen i Hedmark, og Cecilie D. Fodstad ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning/DMMH i Trondheim. LES MINDRE Forlagets omtale Lyst, lek, leseglede og læring er denne bokas magiske firkløver. Boka er spekket med kreative ideer, og språkleker knyttet til en knippe bøker. Språklekene kan du også overføre til egne bildebokfavoritter. Bildebøkene som presenteres spenner fra kjente klassiskere som Prøysen til den utvidete pekeboka for de aller minste. Hvert kapittel presenterer konkrete og utprøvde lekeoppskrifter som gir gode leseopplevelser. For å gjøre barnehageansatte bedre rustet til samtaler om tekster følger en litterær tolkning, samt en kort redegjørelse for hvorfor metodene er gunstige for barns begrepsforståelse, deres kognitive ferdigheter og deres evner til å fortelle og fantasere. Bokas hensikt er å inspirere alle som jobber, eller vil jobbe, med litteraturformidling og språkstimulering i barnehagen. Ingvild Alfheim jobber ved Høgskolen i Hedmark, og Cecilie D. Fodstad ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning/DMMH i Trondheim.