Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skole-hjem-samarbeid

    Skole-hjem-samarbeid

    Skole-hjem-samarbeid

    Skole-hjem-samarbeid (avstand og nærhet)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    195,- Nå 169,-

    ISBN:

    9788276749380

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2003

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    120

    Vekt:

    169 gr

    Alder:

    Voksen

    Skole-hjem-samarbeid
    Fagbokforl.
    9788276749380

    Forlagets omtale:

    Samspillet mellom elev, foreldre og lærere er en utfordrende relasjon. Elevens hjemmeforhold påvirker skoledagen, og skoledagen virker inn på hvordan eleven har det hjemme. Foreldrenes bakgrunnskunnskap er svært forskjellig, og skolen må finne en plattform som kan danne et felles utgangspunkt for LES MER samarbeidet om elevens beste. Denne boken er et verktøy som gir gode kunnskaper om hvordan møtet med foreldrene kan planlegges og gjennomføres. I samarbeid med mange ulike hjem og foreldregrupper kan ikke læreren forstå handlingsmåten til alle de involverte partene. God faglig kunnskap gjør det imidlertid mulig å forklare ulike reaksjonsmønstre slik at læreren kan ha en profesjonell holdning til samarbeidspartene. Tillitsfull dialog forebygger problemer, og faresignaler kan fanges opp før problemer rekker å bli store. Mange konkrete eksempler, og ikke minst de to bidragene fra henholdsvis skolesjef og tidligere rektor Marie Føreland og spesialmedarbeider i Søndre Buskerud politidistrikt Erlend Madsen, viser at teorien lar seg omsette i praksis. Ingrid Worning Berglyd er cand.polit. og har vært lærer og inspektør i grunnskolen i en årrekke; blant annet har hun undervist på Høgskolen i Stavanger. Worning Berglyd er en ofte benyttet kursholder i emnet. LES MINDRE Forlagets omtale Samspillet mellom elev, foreldre og lærere er en utfordrende relasjon. Elevens hjemmeforhold påvirker skoledagen, og skoledagen virker inn på hvordan eleven har det hjemme. Foreldrenes bakgrunnskunnskap er svært forskjellig, og skolen må finne en plattform som kan danne et felles utgangspunkt for samarbeidet om elevens beste. Denne boken er et verktøy som gir gode kunnskaper om hvordan møtet med foreldrene kan planlegges og gjennomføres. I samarbeid med mange ulike hjem og foreldregrupper kan ikke læreren forstå handlingsmåten til alle de involverte partene. God faglig kunnskap gjør det imidlertid mulig å forklare ulike reaksjonsmønstre slik at læreren kan ha en profesjonell holdning til samarbeidspartene. Tillitsfull dialog forebygger problemer, og faresignaler kan fanges opp før problemer rekker å bli store. Mange konkrete eksempler, og ikke minst de to bidragene fra henholdsvis skolesjef og tidligere rektor Marie Føreland og spesialmedarbeider i Søndre Buskerud politidistrikt Erlend Madsen, viser at teorien lar seg omsette i praksis. Ingrid Worning Berglyd er cand.polit. og har vært lærer og inspektør i grunnskolen i en årrekke; blant annet har hun undervist på Høgskolen i Stavanger. Worning Berglyd er en ofte benyttet kursholder i emnet.

    Emner: Foreldre Skolen