Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skole og media

    Skole og media

    Skole og media

    Skole og media (kommunikasjon og pedagogikk)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Asbjørn Simonnes - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    355,- Nå 307,-

    ISBN:

    9788245003154

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    255

    Vekt:

    490 gr

    Alder:

    Voksen

    Skole og media
    Fagbokforl.
    9788245003154

    Forlagets omtale:

    Formell og systematisk læring skjer gjennom undervisning i skolen. Skolen gir elevene kunnskap, verdier og livstolkning i samsvar med et fastlagt pensum som er lovbestemt. Læring skjer også gjennom uformell påvirkning utenom skolen, og ikke minst gjennom media. Media sin «parallelle skole» er LES MER dominert av underholdning og reklame, med verdier og livstolkning etter fritt valg. Media har en veldig påvirkningskraft i dag. Hva gjør denne verdidualismen med barna i forhold til deres identitet- og karakterutvikling? Dette er bokas hovedtema. Gudmund Gjelsten er teolog og medieforsker. Gjelsten har hatt studieopphold ved Yale University og Fuller Theological Seminary. Han har variert journalistisk praksis og mediepedagogisk erfaring fra inn- og utland. Asbjørn Simonnes arbeider ved avdeling for samfunnsfag, Høgskulen i Volda. Simonnes har Doctor of Ministry graden om barn i risikosona (1996) og PhD-graden om medias innflytelse på barn og unges identitets- og karakterutvikling (2004). Forfatterne har blant annet gitt ut boka Å vekse opp i eit mediesamfunn (1997). LES MINDRE Forlagets omtale Formell og systematisk læring skjer gjennom undervisning i skolen. Skolen gir elevene kunnskap, verdier og livstolkning i samsvar med et fastlagt pensum som er lovbestemt. Læring skjer også gjennom uformell påvirkning utenom skolen, og ikke minst gjennom media. Media sin «parallelle skole» er dominert av underholdning og reklame, med verdier og livstolkning etter fritt valg. Media har en veldig påvirkningskraft i dag. Hva gjør denne verdidualismen med barna i forhold til deres identitet- og karakterutvikling? Dette er bokas hovedtema. Gudmund Gjelsten er teolog og medieforsker. Gjelsten har hatt studieopphold ved Yale University og Fuller Theological Seminary. Han har variert journalistisk praksis og mediepedagogisk erfaring fra inn- og utland. Asbjørn Simonnes arbeider ved avdeling for samfunnsfag, Høgskulen i Volda. Simonnes har Doctor of Ministry graden om barn i risikosona (1996) og PhD-graden om medias innflytelse på barn og unges identitets- og karakterutvikling (2004). Forfatterne har blant annet gitt ut boka Å vekse opp i eit mediesamfunn (1997).