Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolebasert vurdering som profesjonell arbeidsform

    Skolebasert vurdering som profesjonell arbeidsform

    Skolebasert vurdering som profesjonell arbeidsform

    Skolebasert vurdering som profesjonell arbeidsform

    Forfatter Fagbokforl.

    (Bjørn Overland - Forfatter)

    Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    299,-

    ISBN:

    9788245008609

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    202

    Vekt:

    391 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolebasert vurdering som profesjonell arbeidsform
    Fagbokforl.
    9788245008609

    Forlagets omtale:

    Denne boken gir et godt grunnlag for dialog og diskusjoner mellom skoleledere, lærere, elever og foreldre om kvaliteten i undervisningen og ved læringsmiljøet i skolen. Her får leseren også konkrete eksempler som kan kopieres, og som kan brukes som idégrunnlag for slikt arbeid. Skolebasert LES MER vurdering bør være en del av det løpende profesjonelle arbeidet i skolen: Det styrker skolen som en lærende organisasjon. Det er viktig at vurderingsarbeidet tar fatt i kjernen av skolens virksomhet, og ikke minst at den er praksisrelevant og meningsfull for de som deltar i vurderingen. Vurderingsarbeidet skal svare til skolens egne behov og interesser. Professor Lars Monsen, som er leder av det nasjonale nettverket for kvalitetsvurdering, som også forfatterne er medlemmer av, har skrevet et faglig forord. Bjørn Sigmund Nilsen er førsteamanuensis  og Bjørn Overland er førstelektor. Forfatterne  har lang erfaring med å jobbe med utvikling  av skolen som organisasjon. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken gir et godt grunnlag for dialog og diskusjoner mellom skoleledere, lærere, elever og foreldre om kvaliteten i undervisningen og ved læringsmiljøet i skolen. Her får leseren også konkrete eksempler som kan kopieres, og som kan brukes som idégrunnlag for slikt arbeid. Skolebasert vurdering bør være en del av det løpende profesjonelle arbeidet i skolen: Det styrker skolen som en lærende organisasjon. Det er viktig at vurderingsarbeidet tar fatt i kjernen av skolens virksomhet, og ikke minst at den er praksisrelevant og meningsfull for de som deltar i vurderingen. Vurderingsarbeidet skal svare til skolens egne behov og interesser. Professor Lars Monsen, som er leder av det nasjonale nettverket for kvalitetsvurdering, som også forfatterne er medlemmer av, har skrevet et faglig forord. Bjørn Sigmund Nilsen er førsteamanuensis  og Bjørn Overland er førstelektor. Forfatterne  har lang erfaring med å jobbe med utvikling  av skolen som organisasjon.