Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Skoleledelse

    Skoleledelse

    Skoleledelse

    Skoleledelse (betingelser for læring og ledelse i skolen)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    415,- Nå 355,-

    ISBN:

    9788251923194

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    191

    Vekt:

    364 gr

    Alder:

    Voksen

    Skoleledelse
    Tapir akademisk forl.
    9788251923194

    Forlagets omtale:

    Dette er en bok om skoleledelse, skrevet av ulike forfattere som har det til felles at de både kjenner skolen som organisasjon og arbeider med utdanning av skoleledere. I 15 kapitler belyses ulike problemstillinger og utfordringer som ledere i skolen står midt oppe i, blant annet: - Utfordringer LES MER ved å være leder i en lærende skole - Skolens målstruktur, elevenes motivasjon, og betydningen av - kolekultur og ledelse - Skoleledelse i kunnskapssamfunnet - IKT og digital kompetanse i skolen og skolelederens rolle - Nyutdannede lærere i lærende skoler - Ledelse av skoler i utvikling - Kompetanse for skoleledere - Hvordan trivsel, utbrenthet og mestringsforventning hos lærere utfordrer skoleledere - Skolelederes forvaltningsrettslige ansvar - Nærhetsetikk for skoleledere - Likheter mellom det å lede en klasse og det å lede en skole - Skolelederes syn på lederframtid og skoleutvikling Forfatterne kommer fra UiT, Norges Arktiske universitet, Nord Universitet, NTNU og Høgskulen i Volda og tilhører et faglig nettverk som er ansvarlig for et masterstudium i skoleledelse administrert av NTNU. Redaktører er Roy Asle Andreassen (tidligere Høgskulen i Volda), Eirik J. Irgens (NTNU) og Einar M. Skaalvik (NTNU). LES MINDRE Forlagets omtale Dette er en bok om skoleledelse, skrevet av ulike forfattere som har det til felles at de både kjenner skolen som organisasjon og arbeider med utdanning av skoleledere. I 15 kapitler belyses ulike problemstillinger og utfordringer som ledere i skolen står midt oppe i, blant annet: - Utfordringer ved å være leder i en lærende skole - Skolens målstruktur, elevenes motivasjon, og betydningen av - kolekultur og ledelse - Skoleledelse i kunnskapssamfunnet - IKT og digital kompetanse i skolen og skolelederens rolle - Nyutdannede lærere i lærende skoler - Ledelse av skoler i utvikling - Kompetanse for skoleledere - Hvordan trivsel, utbrenthet og mestringsforventning hos lærere utfordrer skoleledere - Skolelederes forvaltningsrettslige ansvar - Nærhetsetikk for skoleledere - Likheter mellom det å lede en klasse og det å lede en skole - Skolelederes syn på lederframtid og skoleutvikling Forfatterne kommer fra UiT, Norges Arktiske universitet, Nord Universitet, NTNU og Høgskulen i Volda og tilhører et faglig nettverk som er ansvarlig for et masterstudium i skoleledelse administrert av NTNU. Redaktører er Roy Asle Andreassen (tidligere Høgskulen i Volda), Eirik J. Irgens (NTNU) og Einar M. Skaalvik (NTNU).

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.