Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolen i demokratiet - demokratiet i skolen

    Skolen i demokratiet - demokratiet i skolen

    Skolen i demokratiet - demokratiet i skolen

    Skolen i demokratiet - demokratiet i skolen

    Forfatter Universitetsforl.

    (Kjetil Børhaug - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215020501

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    224

    Vekt:

    434 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Skolen i demokratiet - demokratiet i skolen
    Universitetsforl.
    9788215020501

    Forlagets omtale:

    Forberedelse til demokrati er en av skolens hovedoppgaver. Hva innebærer det, hvordan løser skolen oppdraget, og hvilke veivalg står skolen overfor? Boka handler om opplæring til demokrati gjennom deltakelse og undervisning. Den innleder med å drøfte hva demokrati er og hvilken demokratiforståelse LES MER skolen bør bygge på. Hva lærer elevene om demokrati gjennom elevrådsarbeid og andre formelle kanaler? Hvilken demokratiopplæring skjer i den uformelle elevmedvirkningen fra dag til dag? Hva er egentlig viktig kunnskap i et demokrati? Hvordan begrunner vi forventningene som rettes mot elevene om aktivt samfunnsengasjement? Videre tar boka opp hvordan den teknologiske revolusjonen i skolen kan tjene elevenes demokratiske danning. Boka utfordrer lærere til å tenke nytt om skolens demokratiske mandat og gir råd om undervisning. LES MINDRE Forlagets omtale Forberedelse til demokrati er en av skolens hovedoppgaver. Hva innebærer det, hvordan løser skolen oppdraget, og hvilke veivalg står skolen overfor? Boka handler om opplæring til demokrati gjennom deltakelse og undervisning. Den innleder med å drøfte hva demokrati er og hvilken demokratiforståelse skolen bør bygge på. Hva lærer elevene om demokrati gjennom elevrådsarbeid og andre formelle kanaler? Hvilken demokratiopplæring skjer i den uformelle elevmedvirkningen fra dag til dag? Hva er egentlig viktig kunnskap i et demokrati? Hvordan begrunner vi forventningene som rettes mot elevene om aktivt samfunnsengasjement? Videre tar boka opp hvordan den teknologiske revolusjonen i skolen kan tjene elevenes demokratiske danning. Boka utfordrer lærere til å tenke nytt om skolens demokratiske mandat og gir råd om undervisning.