Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolen i klemme

    Skolen i klemme

    Skolen i klemme

    Skolen i klemme (dilemmaer og spenningsforhold)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    299,- Nå 259,-

    ISBN:

    9788202256265

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2006

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    1

    Sider:

    212

    Vekt:

    303 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolen i klemme
    Cappelen akademisk
    9788202256265

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren analyserer skole og utdanning ut fra begrepene fast og flytende modernitet, to strømninger som påvirker skolen i ulik retning. Den faste innebærer visshet, kontroll, orden, stabilitet og likhet, mens den flytende er knyttet til tvil, frihet, fleksibilitet, endring og ulikhet. Flytende mo LES MER dernitet støtter opp under den progressive pedagogikken, mens restaurativ pedagogikk er forankret i den faste moderniteten. Debatten rundt Kunnskapsløftet avdekker et annet spenningsforhold, som er knyttet til skolens mål: konflikten mellom nytte og danning. Forfatteren prøver å gi en dialektisk forståelse av dilemmaene skolen står ovenfor, slik at motsetningene kan framstå i et nytt lys. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren analyserer skole og utdanning ut fra begrepene fast og flytende modernitet, to strømninger som påvirker skolen i ulik retning. Den faste innebærer visshet, kontroll, orden, stabilitet og likhet, mens den flytende er knyttet til tvil, frihet, fleksibilitet, endring og ulikhet. Flytende modernitet støtter opp under den progressive pedagogikken, mens restaurativ pedagogikk er forankret i den faste moderniteten. Debatten rundt Kunnskapsløftet avdekker et annet spenningsforhold, som er knyttet til skolens mål: konflikten mellom nytte og danning. Forfatteren prøver å gi en dialektisk forståelse av dilemmaene skolen står ovenfor, slik at motsetningene kan framstå i et nytt lys. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Debatten om norsk skole er preget av klare fronter og enkle motsetningsforhold. Noen roper på mer kontroll og disiplin, andre betoner elevens frihet og ansvar for egen læring. Bak den pedagogiske debatten ligger det imidlertid spenninger av kulturell og politisk art. Forfatteren analyserer skole LES MER og utdanning ut fra begrepene fast og flytende modernitet, to strømninger som påvirker skolen i ulik retning. Den faste innebærer visshet, kontroll, orden, stabilitet og likhet, mens den flytende er knyttet til tvil, frihet, fleksibilitet, endring og ulikhet. Flytende modernitet støtter opp under den progressive pedagogikken, mens restaurativ pedagogikk er forankret i den faste moderniteten. Debatten rundt Kunnskapsløftet avdekker et annet spenningsforhold, som er knyttet til skolens mål: konflikten mellom nytte og danning. Forfatteren prøver å gi en dialektisk forståelse av dilemmaene skolen står ovenfor, slik at motsetningene kan framstå i et nytt lys. LES MINDRE Forlagets omtale Debatten om norsk skole er preget av klare fronter og enkle motsetningsforhold. Noen roper på mer kontroll og disiplin, andre betoner elevens frihet og ansvar for egen læring. Bak den pedagogiske debatten ligger det imidlertid spenninger av kulturell og politisk art. Forfatteren analyserer skole og utdanning ut fra begrepene fast og flytende modernitet, to strømninger som påvirker skolen i ulik retning. Den faste innebærer visshet, kontroll, orden, stabilitet og likhet, mens den flytende er knyttet til tvil, frihet, fleksibilitet, endring og ulikhet. Flytende modernitet støtter opp under den progressive pedagogikken, mens restaurativ pedagogikk er forankret i den faste moderniteten. Debatten rundt Kunnskapsløftet avdekker et annet spenningsforhold, som er knyttet til skolens mål: konflikten mellom nytte og danning. Forfatteren prøver å gi en dialektisk forståelse av dilemmaene skolen står ovenfor, slik at motsetningene kan framstå i et nytt lys.