Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Skolen og de utfordrende elevene

    Skolen og de utfordrende elevene

    Skolen og de utfordrende elevene

    Skolen og de utfordrende elevene (om forebygging og reduksjon av problematferd)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    465,- Nå 402,-

    ISBN:

    9788245003437

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2006

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    323

    Vekt:

    629 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolen og de utfordrende elevene
    Fagbokforl.
    9788245003437

    Forlagets omtale:

    Tiltak i skolen tar ofte utgangspunkt i egenskapsforklaringer; det vil si at årsaken til problemene tillegges eleven eller foreldrene. Slike tiltak har vanligvis liten varig effekt. Gjennom teori og praktiske eksempler viser forfatteren hvordan en mer sosialøkologisk tilnærming kan sette skolen i LES MER stand til å møte disse barna på en mer hensiktsmessig måte, som gir relativt raske og varige positive endringer i atferden: I stedet for å lete etter årsaker som en ikke kan gjøre noe med, rettes oppmerksomheten på de forhold som opprettholder problemene forhold som kan endres, og som bidrar til at problemene reduseres eller opphører helt. Boken er skrevet for lærerstudenter og studenter ved spesialpedagogikk eller barnevern. Terje Overland er førsteamanuensis og godkjent psykolog, med bred erfaring som lærer i grunnskolen og som foreleser ved ulike høgskoler. LES MINDRE Forlagets omtale Tiltak i skolen tar ofte utgangspunkt i egenskapsforklaringer; det vil si at årsaken til problemene tillegges eleven eller foreldrene. Slike tiltak har vanligvis liten varig effekt. Gjennom teori og praktiske eksempler viser forfatteren hvordan en mer sosialøkologisk tilnærming kan sette skolen i stand til å møte disse barna på en mer hensiktsmessig måte, som gir relativt raske og varige positive endringer i atferden: I stedet for å lete etter årsaker som en ikke kan gjøre noe med, rettes oppmerksomheten på de forhold som opprettholder problemene forhold som kan endres, og som bidrar til at problemene reduseres eller opphører helt. Boken er skrevet for lærerstudenter og studenter ved spesialpedagogikk eller barnevern. Terje Overland er førsteamanuensis og godkjent psykolog, med bred erfaring som lærer i grunnskolen og som foreleser ved ulike høgskoler.