Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolen som arbeidsplass

    Skolen som arbeidsplass

    Skolen som arbeidsplass

    Skolen som arbeidsplass (trivsel, mestring og utfordringer)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Sidsel Skaalvik - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215021140

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    231

    Vekt:

    448 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolen som arbeidsplass
    Universitetsforl.
    9788215021140

    Forlagets omtale:

    Hvordan er det å være lærer? Hvilke utfordringer møter lærerne i sitt daglige arbeid? Hvordan takler lærerne disse utfordringene?Forskning viser at mange lærere trives godt i arbeidet og opplever det som stimulerende og meningsfylt. Samtidig viser forskningen at læreryrket kan være stressende og LES MER belastende. Denne boka tar for seg lærerrollen, lærernes arbeidssituasjon og hvordan lærere opplever sitt arbeid. Boka bygger både på nyere norsk og internasjonal forskning og på intervju av lærere fra barne- og ungdomsskolen. Forfatterne belyser sentrale temaer rundt lærerrollen som motivasjon, trivsel, mestringsforventning, utfordringer og belastninger i læreryrket. Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere og fagpersoner som arbeider i og med skolen. Både Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik er seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning. De har bakgrunn som professorer i henholdsvis pedagogisk psykologi og spesialpedagogikk. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan er det å være lærer? Hvilke utfordringer møter lærerne i sitt daglige arbeid? Hvordan takler lærerne disse utfordringene?Forskning viser at mange lærere trives godt i arbeidet og opplever det som stimulerende og meningsfylt. Samtidig viser forskningen at læreryrket kan være stressende og belastende. Denne boka tar for seg lærerrollen, lærernes arbeidssituasjon og hvordan lærere opplever sitt arbeid. Boka bygger både på nyere norsk og internasjonal forskning og på intervju av lærere fra barne- og ungdomsskolen. Forfatterne belyser sentrale temaer rundt lærerrollen som motivasjon, trivsel, mestringsforventning, utfordringer og belastninger i læreryrket. Boka er skrevet for studenter, lærere, skoleledere og fagpersoner som arbeider i og med skolen. Både Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik er seniorforskere ved NTNU Samfunnsforskning. De har bakgrunn som professorer i henholdsvis pedagogisk psykologi og spesialpedagogikk.