Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolen som læringsarena

    Skolen som læringsarena

    Skolen som læringsarena

    Skolen som læringsarena (selvoppfatning, motivasjon og læring)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Sidsel Skaalvik - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 8 stk. )

    409,- Nå 354,-

    ISBN:

    9788215022031

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    2

    Sider:

    302

    Vekt:

    582 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolen som læringsarena
    Universitetsforl.
    9788215022031

    Forlagets omtale:

    Boka viser hvordan læringsmiljøet må legge til rette for å styrke elevenes læring, selvoppfatning og motivasjon. Noe av den viktigste læringen som skjer i skolen, er det elevene lærer om seg selv. Det kan ha betydning for deres motivasjon, innsats, bruk av læringsstrategier og senere LES MER utdanningsvalg. Boka tar for seg sentrale spørsmål knyttet til læringsmiljø, læringsstrategier og organisering av undervisning. Den reiser spørsmål om hvordan læringsmiljøet i skolen kan legges til rette for gode læringsprosesser. Spørsmålene drøftes med utgangspunkt i teori og nyere forskning. Denne andre utgaven er oppdatert etter gjeldende lover, forskrifter og bestemmelser, og har et tydeligere fokus på vurdering for læring og et eget nytt kapittel om klasseledelse. LES MINDRE Forlagets omtale Boka viser hvordan læringsmiljøet må legge til rette for å styrke elevenes læring, selvoppfatning og motivasjon. Noe av den viktigste læringen som skjer i skolen, er det elevene lærer om seg selv. Det kan ha betydning for deres motivasjon, innsats, bruk av læringsstrategier og senere utdanningsvalg. Boka tar for seg sentrale spørsmål knyttet til læringsmiljø, læringsstrategier og organisering av undervisning. Den reiser spørsmål om hvordan læringsmiljøet i skolen kan legges til rette for gode læringsprosesser. Spørsmålene drøftes med utgangspunkt i teori og nyere forskning. Denne andre utgaven er oppdatert etter gjeldende lover, forskrifter og bestemmelser, og har et tydeligere fokus på vurdering for læring og et eget nytt kapittel om klasseledelse.