Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Skoleutvikling og digitale medier

    Skoleutvikling og digitale medier

    Skoleutvikling og digitale medier

    Skoleutvikling og digitale medier (kompleksitet, mangfold og ekspansiv læring)

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    379,-

    ISBN:

    9788205456709

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    247

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    TDRM

    Skoleutvikling og digitale medier
    Gyldendal akademisk
    9788205456709

    Forlagets omtale:

    Denne boka presenterer en epoke i norsk skoleutvikling som har vært dominert av nasjonale handlingsplaner med fokus på IKT. I løpet av en 15 års-periode er tre store utviklingsprogrammer blitt gjennomført: PLUTO, PILOT og Lærende nettverk. De har alle satt dype spor etter seg i forståelsen av hva LES MER digitale teknologier og medier kan brukes til i utdanning. Boka belyser denne satsningen og trekker frem eksempler og erfaringer fra programmene. Forfatterne drøfter hvordan skolen som organisasjon kan omstille seg og utnytte potensialet ved digitale teknologier og medier for å fremme barn og unges læring og utvikling, blant annet ved å skape nye former for læring. De fremhever at om en skal lykkes med slik omstilling må en rette oppmerksomheten mot mangfoldet, egenarten og kompleksiteten ved disse teknologiene, mediene og skolen som organisasjon. Boken løfter erfaringene med IKT inn mot teorier og forskning som utfordrer eksisterende måter å tenke skoleutvikling på. Boken henvender seg til studenter og lærere i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning og til skoleledere og andre som er opptatt av digitale medier, utdanning og skoleutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka presenterer en epoke i norsk skoleutvikling som har vært dominert av nasjonale handlingsplaner med fokus på IKT. I løpet av en 15 års-periode er tre store utviklingsprogrammer blitt gjennomført: PLUTO, PILOT og Lærende nettverk. De har alle satt dype spor etter seg i forståelsen av hva digitale teknologier og medier kan brukes til i utdanning. Boka belyser denne satsningen og trekker frem eksempler og erfaringer fra programmene. Forfatterne drøfter hvordan skolen som organisasjon kan omstille seg og utnytte potensialet ved digitale teknologier og medier for å fremme barn og unges læring og utvikling, blant annet ved å skape nye former for læring. De fremhever at om en skal lykkes med slik omstilling må en rette oppmerksomheten mot mangfoldet, egenarten og kompleksiteten ved disse teknologiene, mediene og skolen som organisasjon. Boken løfter erfaringene med IKT inn mot teorier og forskning som utfordrer eksisterende måter å tenke skoleutvikling på. Boken henvender seg til studenter og lærere i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning og til skoleledere og andre som er opptatt av digitale medier, utdanning og skoleutvikling.

    Alternative utgaver
    Skoleutvikling og digitale medier, kompl...
    På lager - sendes nå ( 1 stk. )
    Heftet, Bokmål
    449,- NÅ 388,-
    Kjøp

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.