Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skoleutvikling

    Skoleutvikling

    Skoleutvikling

    Skoleutvikling (tre reformer for en lærende skole)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    330,-

    ISBN:

    9788205458369

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    218

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    TDRM

    Skoleutvikling
    Gyldendal akademisk
    9788205458369

    Haugenboks omtale:

    I denne boken ser forfatteren nærmere på de tre siste lærerplanreformene og trekker frem ulike sider ved dem. Han fokuserer på reformenes intensjoner om lærersamarbeid og tilpasset opplæring, og legger vekt på at skoler har ulik kultur og lærere har ulik kompetanse og erfaring. Boken er beregnet på LES MER skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanning. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale I denne boken ser forfatteren nærmere på de tre siste lærerplanreformene og trekker frem ulike sider ved dem. Han fokuserer på reformenes intensjoner om lærersamarbeid og tilpasset opplæring, og legger vekt på at skoler har ulik kultur og lærere har ulik kompetanse og erfaring. Boken er beregnet på skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanning. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Skoleutvikling innebærer læring og endring for skoleledere og lærere. Dette for å tilrettelegge for stadig bedre tilpasset opplæring. Halvor Bjørnsrud trekker her fram ulike sider ved de tre siste læreplanreformene og drøfter realiteter i skolen. Oppmerksomheten er særlig rettet mot reformenes LES MER intensjoner om lærersamarbeid og tilpasset opplæring. Forfatteren mener at lærerfellesskapet er en viktig arena for å skape en bedre skole for elevene gjennom inkludering og læring av grunnleggende ferdigheter. Han vektlegger også at skoler har ulik kultur og lærere har ulik kompetanse og erfaringer. Skoleutvikling innebærer derfor å legge vekt på den enkelte lærers kunnskap og pedagogiske skjønn for å fremme fellesskapets læring LES MINDRE Forlagets omtale Skoleutvikling innebærer læring og endring for skoleledere og lærere. Dette for å tilrettelegge for stadig bedre tilpasset opplæring. Halvor Bjørnsrud trekker her fram ulike sider ved de tre siste læreplanreformene og drøfter realiteter i skolen. Oppmerksomheten er særlig rettet mot reformenes intensjoner om lærersamarbeid og tilpasset opplæring. Forfatteren mener at lærerfellesskapet er en viktig arena for å skape en bedre skole for elevene gjennom inkludering og læring av grunnleggende ferdigheter. Han vektlegger også at skoler har ulik kultur og lærere har ulik kompetanse og erfaringer. Skoleutvikling innebærer derfor å legge vekt på den enkelte lærers kunnskap og pedagogiske skjønn for å fremme fellesskapets læring

    Alternative utgaver
    369,- NÅ 319,-
    Kjøp