Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skoleutvikling

    Skoleutvikling

    Skoleutvikling

    Skoleutvikling (skolen som lærende organisasjon og skolelederne som pedagogiske ledere)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    489,- Nå 423,-

    ISBN:

    9788245006919

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    318

    Vekt:

    600 gr

    Alder:

    Voksen

    Skoleutvikling
    Fagbokforl.
    9788245006919

    Forlagets omtale:

    Forskningsresultater fra Norge og andre land viser at vellykket skoleutvikling er avhengig av at den enkelte skole ivaretar sine lærings- og utviklingsbehov innenfor rammene av det som går under betegnelsen skolen som lærende organisasjon. Derfor har myndighetene satt skoleledelse på den LES MER utdanningspolitiske dagsorden. En viktig erfaring fra samarbeidet med skoleledere er at visjonene om skolen som lærende organisasjon forutsetter et nært og forpliktende samarbeid mellom skoleledere, lærere og elever. Dette stiller store krav til skolekulturen. Det handler blant annet om å legge forholdene til rette for lærernes og elevenes læring. Skolelederens oppgave er å initiere og lede dette arbeidet slik at det bidrar til skoleutvikling. Målgruppen for boken er skoleledere, lærere og andre som er opptatt av skoleutvikling. Svein Rognaldsen er førsteamanuensis ved Sosiologisk institutt, Universitetet i Bergen. I de siste årene har han særlig arbeidet med skoleutvikling og skoleledelse. LES MINDRE Forlagets omtale Forskningsresultater fra Norge og andre land viser at vellykket skoleutvikling er avhengig av at den enkelte skole ivaretar sine lærings- og utviklingsbehov innenfor rammene av det som går under betegnelsen skolen som lærende organisasjon. Derfor har myndighetene satt skoleledelse på den utdanningspolitiske dagsorden. En viktig erfaring fra samarbeidet med skoleledere er at visjonene om skolen som lærende organisasjon forutsetter et nært og forpliktende samarbeid mellom skoleledere, lærere og elever. Dette stiller store krav til skolekulturen. Det handler blant annet om å legge forholdene til rette for lærernes og elevenes læring. Skolelederens oppgave er å initiere og lede dette arbeidet slik at det bidrar til skoleutvikling. Målgruppen for boken er skoleledere, lærere og andre som er opptatt av skoleutvikling. Svein Rognaldsen er førsteamanuensis ved Sosiologisk institutt, Universitetet i Bergen. I de siste årene har han særlig arbeidet med skoleutvikling og skoleledelse.