Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolevurdering

    Skolevurdering

    Skolevurdering

    Skolevurdering (et verktøy for ledelse, utvikling og læring i skolen)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788232102761

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    166

    Vekt:

    332 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolevurdering
    Fagbokforl.
    9788232102761

    Forlagets omtale:

    Hvordan følger skolene opp resultatene av en skolevurdering? I denne boken vil du få mer inngående kunnskap om hvordan skolevurdering kan gi grunnlag forbedringsarbeid, og samtidig bidra til utvikling av et profesjonelt læringsfellesskap i skolen. Emstad utdyper med utgangspunkt i egen LES MER forskning, hvordan skoler benytter skolevurdering som verktøy for aksjonslæring og organisasjonslæring i sitt arbeid med forbedring av skolen som læringsarena. Med utgangspunkt i et teoretisk grunnlag beskriver hun hvordan skolevurdering kan fremme økt refleksjon og læring. Boken bygger på et større forskningsarbeid, og henvender seg derfor til både skoleforskere og studenter på skolerelaterte masterprogram. Den vil også være nyttig for alle som er interessert i skoleutvikling, enten det er på skolenivå eller skoleeiernivå. Anne Berit Emstad er førsteamanuensis og nestleder ved Program for lærerutdanning ved NTNU. Hun har lang erfaring med arbeid med skoleutvikling og lederutvikling på alle nivå i utdanningssektoren. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan følger skolene opp resultatene av en skolevurdering? I denne boken vil du få mer inngående kunnskap om hvordan skolevurdering kan gi grunnlag forbedringsarbeid, og samtidig bidra til utvikling av et profesjonelt læringsfellesskap i skolen. Emstad utdyper med utgangspunkt i egen forskning, hvordan skoler benytter skolevurdering som verktøy for aksjonslæring og organisasjonslæring i sitt arbeid med forbedring av skolen som læringsarena. Med utgangspunkt i et teoretisk grunnlag beskriver hun hvordan skolevurdering kan fremme økt refleksjon og læring. Boken bygger på et større forskningsarbeid, og henvender seg derfor til både skoleforskere og studenter på skolerelaterte masterprogram. Den vil også være nyttig for alle som er interessert i skoleutvikling, enten det er på skolenivå eller skoleeiernivå. Anne Berit Emstad er førsteamanuensis og nestleder ved Program for lærerutdanning ved NTNU. Hun har lang erfaring med arbeid med skoleutvikling og lederutvikling på alle nivå i utdanningssektoren.

    Alternative utgaver
    Ledelse for læring i mulighetenes skole,...
    Levering 2-6 dager
    Heftet, Bokmål
    389,- NÅ 336,-
    Kjøp