Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge

    Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge

    Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge

    Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788205480858

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    306

    Vekt:

    578 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge
    Gyldendal akademisk
    9788205480858

    Forlagets omtale:

    Problematferd kommer til uttrykk på mange måter, og er et resultat av samspillet mellom individuelle kjennetegn og miljømessige påvirkninger. I denne boka er atferdsproblemer et spørsmål om mestring og kompetanse og hvordan en kan forebygge og redusere vansker gjennom målrettede tiltak og et LES MER godt læringsmiljø. Tematisk har boka et bredt fokus på inkludering og hvordan tiltak kan tilpasses mangfoldet av barn og unge i barnehage og skole. Sentrale stikkord her er sosial kompetanse og selvregulering, tidlig avdekking og intervensjon, og skoleomfattende tiltak som klasseledelse og sosial ferdighetsopplæring. Boka inneholder også kapitler som barnehager og barns tidlige utvikling, og om internalisert problematferd hos barn og unge. LES MINDRE Forlagets omtale Problematferd kommer til uttrykk på mange måter, og er et resultat av samspillet mellom individuelle kjennetegn og miljømessige påvirkninger. I denne boka er atferdsproblemer et spørsmål om mestring og kompetanse og hvordan en kan forebygge og redusere vansker gjennom målrettede tiltak og et godt læringsmiljø. Tematisk har boka et bredt fokus på inkludering og hvordan tiltak kan tilpasses mangfoldet av barn og unge i barnehage og skole. Sentrale stikkord her er sosial kompetanse og selvregulering, tidlig avdekking og intervensjon, og skoleomfattende tiltak som klasseledelse og sosial ferdighetsopplæring. Boka inneholder også kapitler som barnehager og barns tidlige utvikling, og om internalisert problematferd hos barn og unge.