Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosial kompetanse og problematferd i skolen

    Sosial kompetanse og problematferd i skolen

    Sosial kompetanse og problematferd i skolen

    Sosial kompetanse og problematferd i skolen

    Forfatter Gyldendal akademisk

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    425,-

    ISBN:

    9788205456686

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    2

    Sider:

    278

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    TDRM

    Sosial kompetanse og problematferd i skolen
    Gyldendal akademisk
    9788205456686

    Haugenboks omtale:

    Boka presenter den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og drøfter hvordan slik atferd kan forstås, og hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyse LES MER r temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå. Forfatteren viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi, men også andre yrkesgrupper og foreldre kan ha nytte av boken. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka presenter den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og drøfter hvordan slik atferd kan forstås, og hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyser temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå. Forfatteren viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi, men også andre yrkesgrupper og foreldre kan ha nytte av boken. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Hva er atferdsproblemer og sosial kompetanse blant barn og unge? Hvilke muligheter har man i arbeidet med å skape et godt læringsmiljø for alle elever - også de vanskeligste? Denne boka kombinerer et problem- og ressursorientert perspektiv for å forklare hvordan barn og unges sosiale tilpasning LES MER påvirkes av sosiale ferdigheter og problematferd.Sosial kompetanse blir spesielt trukket fram, enten det dreier seg om lærerens ferdigheter i undervisnings- og læringsledelse, elevers sosiale og skolefaglige ferdigheter eller foreldrenes oppdragelsesferdigheter. Boka presenterer et alternativt perspektiv på elevproblemer i skolen, og viser hvordan man kan styrke elevenes selvregulering gjennom sosial læring og positiv atferdsstøtte.Denne andre utgaven av boka presenterer relevant nyere forskning om barns atferdsutvikling, både norsk og internasjonal, som er viktig for det praktiske arbeidet i skolen - både på skole-, klasse- og elevnivå. Boka er betydelig oppdatert og har blant annet fått nye kapitler om alvorlige atferdsproblemer og om kartlegging og risikovurdering. Lovende tiltak som bygger på forskning, systematisk kunnskap og erfaring, gjennomgås også.Boka henvender seg til lærere og andre ansatte i skolen, til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi. Andre yrkesgrupper og foreldre som vil holde seg oppdatert, vil finne mye interessant og praktisk anvendbar innsikt. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er atferdsproblemer og sosial kompetanse blant barn og unge? Hvilke muligheter har man i arbeidet med å skape et godt læringsmiljø for alle elever - også de vanskeligste? Denne boka kombinerer et problem- og ressursorientert perspektiv for å forklare hvordan barn og unges sosiale tilpasning påvirkes av sosiale ferdigheter og problematferd.Sosial kompetanse blir spesielt trukket fram, enten det dreier seg om lærerens ferdigheter i undervisnings- og læringsledelse, elevers sosiale og skolefaglige ferdigheter eller foreldrenes oppdragelsesferdigheter. Boka presenterer et alternativt perspektiv på elevproblemer i skolen, og viser hvordan man kan styrke elevenes selvregulering gjennom sosial læring og positiv atferdsstøtte.Denne andre utgaven av boka presenterer relevant nyere forskning om barns atferdsutvikling, både norsk og internasjonal, som er viktig for det praktiske arbeidet i skolen - både på skole-, klasse- og elevnivå. Boka er betydelig oppdatert og har blant annet fått nye kapitler om alvorlige atferdsproblemer og om kartlegging og risikovurdering. Lovende tiltak som bygger på forskning, systematisk kunnskap og erfaring, gjennomgås også.Boka henvender seg til lærere og andre ansatte i skolen, til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi. Andre yrkesgrupper og foreldre som vil holde seg oppdatert, vil finne mye interessant og praktisk anvendbar innsikt.