Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosial kompetanse

    Sosial kompetanse

    Sosial kompetanse

    Sosial kompetanse (i hjem og skole)

    Forfatter Info vest forlag

    (Kari Sortland - Illustratør)

    Info vest forlag

    På lager - sendes nå( 2 stk. )

    400,-

    ISBN:

    9788283600711

    Forlag:

    Info vest forlag

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    121

    Vekt:

    400 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosial kompetanse
    Info vest forlag
    9788283600711

    Forlagets omtale:

    Denne bokens formål er å fremme barns og unges sosiale kompetanse, deres evne til å ta vare på seg selv og andre. Boken er inndelt i kategoriene følelser, tanker og handlinger, og inneholder en læreplan, og en leksjon til hvert delmål i læreplanen. Kompetansemålene i læreplanen er inndelt i LES MER overordnet mål, hovedmål og delmål. Hver leksjon består av en idebasert lærerveiledning med forskjellige arbeidsmetoder, og et arbeidsark for 1.-2. trinn, 3.-4. trinn, og 5.-7. trinn, med unntak av hovedmål H 3.3, som har en praktisk tilnærming. For kartlegging av elevenes sosiale kompetanse, kan kartleggingsskjemaet bakerst i boken benyttes. Deler av verdigrunnlaget i formålsparagrafen i opplæringsloven er forsøkt ivaretatt i leksjonene, at elevene skal «(...) utvikle kunnskap, ferdigheter og holdninger for å kunne mestre livene sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet», og at opplæringen skal bygge på «grunnleggende verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon, slik som respekt for menneskeverdet og naturen, på åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverdighet og solidaritet (...)» /11/. Inghild Blindheim - Grunnskolelærer Våre barns psykisk helse er landets viktigste ressurs - viktigere enn olje, viktigere enn sjømat, viktigere enn teknologi. Evner vi ikke å regulere våre følelser, tenke fornuftig, styre vår atferd og møte sosiale utfordringer, klarer vi heller å ikke utnytte de andre ressursene i landet. Evnen til å regulere følelser, tenke fornuftig, styre vår atferd og møte sosiale utfordringer utvikles tidlig i livet og er byggesteiner til et godt liv. Det øker vår evne til å kjenne glede. Det motvirker vår risiko for å oppleve nedstemthet og engstelse. Det er det denne boken handler om. Boken viser lærere hvordan de kan gi barn kunnskap, ferdigheter og holdninger innen områdene følelser, tanker og handlinger. LES MINDRE Forlagets omtale Denne bokens formål er å fremme barns og unges sosiale kompetanse, deres evne til å ta vare på seg selv og andre. Boken er inndelt i kategoriene følelser, tanker og handlinger, og inneholder en læreplan, og en leksjon til hvert delmål i læreplanen. Kompetansemålene i læreplanen er inndelt i overordnet mål, hovedmål og delmål. Hver leksjon består av en idebasert lærerveiledning med forskjellige arbeidsmetoder, og et arbeidsark for 1.-2. trinn, 3.-4. trinn, og 5.-7. trinn, med unntak av hovedmål H 3.3, som har en praktisk tilnærming. For kartlegging av elevenes sosiale kompetanse, kan kartleggingsskjemaet bakerst i boken benyttes. Deler av verdigrunnlaget i formålsparagrafen i opplæringsloven er forsøkt ivaretatt i leksjonene, at elevene skal «(...) utvikle kunnskap, ferdigheter og holdninger for å kunne mestre livene sine og for å kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet», og at opplæringen skal bygge på «grunnleggende verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon, slik som respekt for menneskeverdet og naturen, på åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverdighet og solidaritet (...)» /11/. Inghild Blindheim - Grunnskolelærer Våre barns psykisk helse er landets viktigste ressurs - viktigere enn olje, viktigere enn sjømat, viktigere enn teknologi. Evner vi ikke å regulere våre følelser, tenke fornuftig, styre vår atferd og møte sosiale utfordringer, klarer vi heller å ikke utnytte de andre ressursene i landet. Evnen til å regulere følelser, tenke fornuftig, styre vår atferd og møte sosiale utfordringer utvikles tidlig i livet og er byggesteiner til et godt liv. Det øker vår evne til å kjenne glede. Det motvirker vår risiko for å oppleve nedstemthet og engstelse. Det er det denne boken handler om. Boken viser lærere hvordan de kan gi barn kunnskap, ferdigheter og holdninger innen områdene følelser, tanker og handlinger.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.