Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosiale og emosjonelle vansker

    Sosiale og emosjonelle vansker

    Sosiale og emosjonelle vansker

    Sosiale og emosjonelle vansker (barnehagens og skolens møte med sårbare barn og unge)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788215017778

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    184

    Vekt:

    412 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Sosiale og emosjonelle vansker
    Universitetsforl.
    9788215017778

    Forlagets omtale:

    Hvilke sosiale og emosjonelle vansker hos barn og unge møter skoler og barnehager? Hvordan kan pedagoger legge til rette for et læringsmiljø som fremmer en positiv psykososial utvikling?Med utgangspunkt i forskning fokuserer boka på hvordan skoler og barnehager kan forstå, og gripe inn ved, vansker LES MER hos sårbare barn og barn i utsatte situasjoner. Seks fagartikler utdyper innagerende vansker, språk- og atferdsvansker, mobbing, vansker som følge av migrasjon og vanskelige hjemmeforhold. Forfatterne redegjør for hvordan vanskene påvirkes av barnehage- og skolekonteksten. Boka presenterer også strategier for å skape et inkluderende læringsmiljø for sårbare barn og unge. Boka er den første av to frittstående artikkelsamlinger fraved Senter for atferdsforskning. Den andre boka fokuserer på det systematiske arbeidet med å utvikle gode og forebyggende miljøer. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilke sosiale og emosjonelle vansker hos barn og unge møter skoler og barnehager? Hvordan kan pedagoger legge til rette for et læringsmiljø som fremmer en positiv psykososial utvikling?Med utgangspunkt i forskning fokuserer boka på hvordan skoler og barnehager kan forstå, og gripe inn ved, vansker hos sårbare barn og barn i utsatte situasjoner. Seks fagartikler utdyper innagerende vansker, språk- og atferdsvansker, mobbing, vansker som følge av migrasjon og vanskelige hjemmeforhold. Forfatterne redegjør for hvordan vanskene påvirkes av barnehage- og skolekonteksten. Boka presenterer også strategier for å skape et inkluderende læringsmiljø for sårbare barn og unge. Boka er den første av to frittstående artikkelsamlinger fraved Senter for atferdsforskning. Den andre boka fokuserer på det systematiske arbeidet med å utvikle gode og forebyggende miljøer.