Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosialpedagogikk

    Sosialpedagogikk

    Sosialpedagogikk

    Sosialpedagogikk

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    515,- Nå 445,-

    ISBN:

    9788245010114

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    2

    Sider:

    320

    Vekt:

    655 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosialpedagogikk
    Fagbokforl.
    9788245010114

    Forlagets omtale:

    Boka består av ti kapitler og gir studenter bred sosialpedagogisk forståelseskunnskap og handlingskunnskap. På det første området handler dette om historiske røtter, utviklingslinjer og grunnlagstenkning innen sosialpedagogikken. Videre beskrives oppvekstmiljø, sosial inkludering, normalisering og LES MER myndiggjøring som sentrale områder for sosialpedagogisk forståelse. Sosialpedagogisk metodisk arbeid blir grundig belyst med utgangspunkt i praktiske situasjoner der utsatte barn opptrer som enkeltpersoner og i gruppe. Mens den forrige utgaven la vekt på forståelse og refleksjon, legger denne reviderte utgaven vekt på metodisk handling i tillegg. Sammenhengen mellom de tre begrepene i undertittelen - forståelse, handling og refleksjon - er sentral. Det er to nye kapitler i boka, «Metodisk sosialpedagogisk arbeid med barn» og «Metodisk sosialpedagogisk arbeid med grupper av barn». De andre kapitlene er fornyet og ajourført med ny kunnskap. Boka retter seg mot studenter på bachelornivå innen barnevern, vernepleie og lærerutdanning og studenter som studerer sosialpedagogikk, pedagogikk og spesialpedagogikk. Boka kan brukes på masterutdanninger og etter- videreutdanninger innen helse- og sosialfagene og innen lærerutdanning. Alle kapitlene inneholder mange refleksjonsoppgaver som gir gode muligheter til studentaktive læringsformer. Per-Åge Gjertsen er cand.polit. og førstelektor. Han har siden 1993 vært tilsatt ved Høgskolen i Sør-Trøndelag og har undervist ved avdeling for helse- og sosialfag og avdeling for lærer- og tolkeutdanning. Gjertsen underviser nå på bachelornivå i barnevern og på videreutdanning ved program for barnevernpedagogutdanning. Han har sosialpedagogisk praksis fra skole, psykisk helsevern, fengselsvesen og kriminalomsorg. LES MINDRE Forlagets omtale Boka består av ti kapitler og gir studenter bred sosialpedagogisk forståelseskunnskap og handlingskunnskap. På det første området handler dette om historiske røtter, utviklingslinjer og grunnlagstenkning innen sosialpedagogikken. Videre beskrives oppvekstmiljø, sosial inkludering, normalisering og myndiggjøring som sentrale områder for sosialpedagogisk forståelse. Sosialpedagogisk metodisk arbeid blir grundig belyst med utgangspunkt i praktiske situasjoner der utsatte barn opptrer som enkeltpersoner og i gruppe. Mens den forrige utgaven la vekt på forståelse og refleksjon, legger denne reviderte utgaven vekt på metodisk handling i tillegg. Sammenhengen mellom de tre begrepene i undertittelen - forståelse, handling og refleksjon - er sentral. Det er to nye kapitler i boka, «Metodisk sosialpedagogisk arbeid med barn» og «Metodisk sosialpedagogisk arbeid med grupper av barn». De andre kapitlene er fornyet og ajourført med ny kunnskap. Boka retter seg mot studenter på bachelornivå innen barnevern, vernepleie og lærerutdanning og studenter som studerer sosialpedagogikk, pedagogikk og spesialpedagogikk. Boka kan brukes på masterutdanninger og etter- videreutdanninger innen helse- og sosialfagene og innen lærerutdanning. Alle kapitlene inneholder mange refleksjonsoppgaver som gir gode muligheter til studentaktive læringsformer. Per-Åge Gjertsen er cand.polit. og førstelektor. Han har siden 1993 vært tilsatt ved Høgskolen i Sør-Trøndelag og har undervist ved avdeling for helse- og sosialfag og avdeling for lærer- og tolkeutdanning. Gjertsen underviser nå på bachelornivå i barnevern og på videreutdanning ved program for barnevernpedagogutdanning. Han har sosialpedagogisk praksis fra skole, psykisk helsevern, fengselsvesen og kriminalomsorg.