Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Sosialpedagogisk perspektiv på individ og fellesskap

    Sosialpedagogisk perspektiv på individ og fellesskap

    Sosialpedagogisk perspektiv på individ og fellesskap

    Sosialpedagogisk perspektiv på individ og fellesskap

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215013176

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    199

    Vekt:

    324 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosialpedagogisk perspektiv på individ og fellesskap
    Universitetsforl.
    9788215013176

    Haugenboks omtale:

    Boken drøfter sosialpedagogikk i et vitenskapsfilosofisk perspektiv. Forfatteren diskuterer sosialpedagogikk i en praksissammenheng, der han tar utgangpunkt i en etablert forståelse av sosialpedagogikk som praksis med utsatte barn og unge. Han spør om denne forståelsen er tilfredsstillende med tanke LES MER på sosialpedagogikkens identitet som fag. Han drøfter deretter sosialpedagogikk i forhold til norsk skole og hva som kjennetegner sosialpedagogisk tenkning. Boken er relevant for barnevernspedagogsutdanningen og de andre sosialarbeiderutdanningene, samt forskningsmiljøer som arbeider med sosialpedagogikk. Har register og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken drøfter sosialpedagogikk i et vitenskapsfilosofisk perspektiv. Forfatteren diskuterer sosialpedagogikk i en praksissammenheng, der han tar utgangpunkt i en etablert forståelse av sosialpedagogikk som praksis med utsatte barn og unge. Han spør om denne forståelsen er tilfredsstillende med tanke på sosialpedagogikkens identitet som fag. Han drøfter deretter sosialpedagogikk i forhold til norsk skole og hva som kjennetegner sosialpedagogisk tenkning. Boken er relevant for barnevernspedagogsutdanningen og de andre sosialarbeiderutdanningene, samt forskningsmiljøer som arbeider med sosialpedagogikk. Har register og litteraturliste.