Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Spesialundervisning og ordinær opplæring

    Spesialundervisning og ordinær opplæring

    Spesialundervisning og ordinær opplæring

    Spesialundervisning og ordinær opplæring (hva er spesialundervisning og hva er ordinær opplæring?)

    Forfatter Elevsiden DA

    (Odd Ivar Strandkleiv - Forfatter)

    Elevsiden DA

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788292654033

    Forlag:

    Elevsiden DA

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Spesialundervisning og ordinær opplæring
    Elevsiden DA
    9788292654033

    Forlagets omtale:

    Hva er forskjellen på ordinær opplæring og spesialundervisning? Mange skolefolk strever med å se denne forskjellen. Forfatterne trekker i denne boken et lovmessig, teoretisk og praktisk anvendbart skille mellom ordinær opplæring og spesialundervisning. Det blir argumentert for at det må settes krav LES MER til spesialundervisningens kvalitet. Det er lagt særlig vekt på å utdype hva som er tilfredsstillende utbytte av opplæringen og hvilke tiltak som virker i spesialundervisningen. Boken kompletterer bestemmelsene i opplæringsloven om spesialundervisning og den nye veilederen om samme tema. Boken er skrevet for lærere og skoleledere, studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, ansatte i PP-tjenesten og andre som jobber med undervisning og veiledning i grunnskole og videregående opplæring. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er forskjellen på ordinær opplæring og spesialundervisning? Mange skolefolk strever med å se denne forskjellen. Forfatterne trekker i denne boken et lovmessig, teoretisk og praktisk anvendbart skille mellom ordinær opplæring og spesialundervisning. Det blir argumentert for at det må settes krav til spesialundervisningens kvalitet. Det er lagt særlig vekt på å utdype hva som er tilfredsstillende utbytte av opplæringen og hvilke tiltak som virker i spesialundervisningen. Boken kompletterer bestemmelsene i opplæringsloven om spesialundervisning og den nye veilederen om samme tema. Boken er skrevet for lærere og skoleledere, studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, ansatte i PP-tjenesten og andre som jobber med undervisning og veiledning i grunnskole og videregående opplæring.