Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Spor av teori

    Spor av teori

    Spor av teori

    Spor av teori (en introduksjon til forskning og vitenskapsteori i barnehagefeltet)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Camilla Andersen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Forventes i salg 03.04.2017

    279,-

    ISBN:

    9788215021027

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Spor av teori
    Universitetsforl.
    9788215021027

    Forlagets omtale:

    Den økte politiske interessen for barnehagen har ført til sterkere krav om kompetanse hos personalet. De trenger forskningsbasert kunnskap, og de må dokumentere sitt pedagogiske arbeid. I boken blir leseren introdusert for ulike vitenskapsteoretiske perspektiver og vitenskapsfilosofiske retninger. LES MER Forfatteren viser hvordan disse preger forskning i barnehagefeltet, og hvordan valg av forskningsmetode er nært sammenvevd med vitenskapsteoretisk ståsted. Boken viser hvordan forskning og vitenskapsfilosofiske retninger kan komme til å prege barnehagepraksis; både hvordan disse kan spores, og hvordan de kan komme til å sette spor. Boken retter seg primært seg mot studenter ved barnehagelærerutdanningen. LES MINDRE Forlagets omtale Den økte politiske interessen for barnehagen har ført til sterkere krav om kompetanse hos personalet. De trenger forskningsbasert kunnskap, og de må dokumentere sitt pedagogiske arbeid. I boken blir leseren introdusert for ulike vitenskapsteoretiske perspektiver og vitenskapsfilosofiske retninger. Forfatteren viser hvordan disse preger forskning i barnehagefeltet, og hvordan valg av forskningsmetode er nært sammenvevd med vitenskapsteoretisk ståsted. Boken viser hvordan forskning og vitenskapsfilosofiske retninger kan komme til å prege barnehagepraksis; både hvordan disse kan spores, og hvordan de kan komme til å sette spor. Boken retter seg primært seg mot studenter ved barnehagelærerutdanningen.