Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Språkdidaktikk for norsklærere

    Språkdidaktikk for norsklærere

    Språkdidaktikk for norsklærere

    Språkdidaktikk for norsklærere (mangfold av språk og tekster i undervisningen)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788215013077

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    176

    Vekt:

    332 gr

    Alder:

    Voksen

    Språkdidaktikk for norsklærere
    Universitetsforl.
    9788215013077

    Forlagets omtale:

    Hvordan skape motivasjon for grammatikk i skolen? Hvilken kunnskap om språk og grammatikk trenger norsklæreren for å lykkes i arbeidet med elevers språk- og tekstutvikling? Dette er spørsmål forfatterne av Språkdidaktikk for norsklærere diskuterer og besvarer. Det stilles allsidige og store krav LES MER til norsklæreren som skal utvikle elevers språkkompetanse. Det skal legges til rette for at elevene skal beherske norsk språk både skriftlig og muntlig, og de skal også tilegne seg et metaspråk. Denne boka gir interessante innfallsvinkler til sentrale tema i språkundervisningen: Her er stoff om grammatikkundervisning, flerspråklighet og undervisning i norsk som andrespråk, nynorskdidaktikk, argumenterende skriving, og dataspill. Særlig fokus settes på arbeidet med elevtekster og på språklig mangfold som ressurs: Hvordan kan læreren hjelpe elevene til å bli mer bevisst deres egen språkkompetanse og hjelpe dem til å bygge videre på det de faktisk kan? Språkdidaktikk for norsklærere er skrevet særlig for studenter i lærerutdanningene og norsklærere i grunn- og videregående skole. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan skape motivasjon for grammatikk i skolen? Hvilken kunnskap om språk og grammatikk trenger norsklæreren for å lykkes i arbeidet med elevers språk- og tekstutvikling? Dette er spørsmål forfatterne av Språkdidaktikk for norsklærere diskuterer og besvarer. Det stilles allsidige og store krav til norsklæreren som skal utvikle elevers språkkompetanse. Det skal legges til rette for at elevene skal beherske norsk språk både skriftlig og muntlig, og de skal også tilegne seg et metaspråk. Denne boka gir interessante innfallsvinkler til sentrale tema i språkundervisningen: Her er stoff om grammatikkundervisning, flerspråklighet og undervisning i norsk som andrespråk, nynorskdidaktikk, argumenterende skriving, og dataspill. Særlig fokus settes på arbeidet med elevtekster og på språklig mangfold som ressurs: Hvordan kan læreren hjelpe elevene til å bli mer bevisst deres egen språkkompetanse og hjelpe dem til å bygge videre på det de faktisk kan? Språkdidaktikk for norsklærere er skrevet særlig for studenter i lærerutdanningene og norsklærere i grunn- og videregående skole.