Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser (prinsipper for opplæring og tilrettelegging)

Forfatter Gyldendal akademisk

(Terje Nærland - Forfatter)

Gyldendal akademisk

(Stephen von Tetzhner - Forfatter)

Gyldendal akademisk

(David Keeping - Illustratør)

Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 4 stk. )

529,- Nå 452,-

ISBN:

9788205489868

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Sider:

290

Vekt:

539 gr

Alder:

Voksen

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser
Gyldendal akademisk
9788205489868

Forlagets omtale:

Målet med denne boka er å bidra til at språklig høytfungerende mennesker med autismespekterforstyrrelse får egnede tilbud og realisert sitt evnemessige potensiale. I de siste årene er det kommet til mye ny kunnskap om autismespekterforstyrrelser, som også har ført til endringer i LES MER diagnosekategoriene. Samtidig har det vært en betydelig økning i antallet mennesker i denne gruppen. De språklig høytfungerende utgjør to tredjedeler av dem som har autismespekterforstyrrelse. De trenger tilrettelagte undervisningstilbud og andre tiltak som bygger på det man vet om deres særtrekk og vansker, sterke og svake sider, og den variasjonen som finnes innenfor denne gruppen.. Prinsippene og eksemplene i boka er redskaper som kan hjelpe fagfolk med å bygge opp skole- og arbeidsmiljøer for språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse, som fremmer læring, sosialt samspill og deltakelse, og hjelper dem å mestre de utfordringene, problemene og belastningene de møter. Boka er en revidering og oppdatering av.Barn og ungdommer med Asperger-syndrom: Prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og er skrevet av ledende fagpersoner innenfor dette feltet. LES MINDRE Forlagets omtale Målet med denne boka er å bidra til at språklig høytfungerende mennesker med autismespekterforstyrrelse får egnede tilbud og realisert sitt evnemessige potensiale. I de siste årene er det kommet til mye ny kunnskap om autismespekterforstyrrelser, som også har ført til endringer i diagnosekategoriene. Samtidig har det vært en betydelig økning i antallet mennesker i denne gruppen. De språklig høytfungerende utgjør to tredjedeler av dem som har autismespekterforstyrrelse. De trenger tilrettelagte undervisningstilbud og andre tiltak som bygger på det man vet om deres særtrekk og vansker, sterke og svake sider, og den variasjonen som finnes innenfor denne gruppen.. Prinsippene og eksemplene i boka er redskaper som kan hjelpe fagfolk med å bygge opp skole- og arbeidsmiljøer for språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse, som fremmer læring, sosialt samspill og deltakelse, og hjelper dem å mestre de utfordringene, problemene og belastningene de møter. Boka er en revidering og oppdatering av.Barn og ungdommer med Asperger-syndrom: Prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og er skrevet av ledende fagpersoner innenfor dette feltet.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.