Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Språkmangfold i utdanning

    Språkmangfold i utdanning

    Språkmangfold i utdanning

    Språkmangfold i utdanning (refleksjon over pedagogisk praksis)

    Levering 2-6 dager

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788205460263

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    300

    Vekt:

    568 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Språkmangfold i utdanning
    Gyldendal akademisk
    9788205460263

    Forlagets omtale:

    Hvilken språkkompetanse trenger studenter og yrkesutøvere? Hvordan legge til rette for språkutvikling? I artikkelsamlingen "Språkmangfold i utdanning ? refleksjon over pedagogisk praksis" forsøker vi å svare på disse spørsmålene. Artiklene vektlegger kritisk pedagogikk og dreier seg om temaene: LES MER pedagogikk rettet mot voksne, læringsmiljø, andrespråksinnlæring og pedagogisk utviklingsarbeid. Artiklene konkluderer med at det er nødvendig med både institusjonelle og pedagogiske tiltak for å heve studenters og arbeidstakeres språkkompetanse. Målgruppen er yrkesutøvere som har, eller vil få, ansvar for veiledning, opplæring og undervisning i et flerspråklig og flerkulturelt studie- og arbeidsmiljø. Artikkelsamlingen er beregnet på studenter i alle typer lærerutdanning, samt de som studerer norsk som andrespråk. I tillegg vil lærere på alle nivåer, både i allmennskoleverket og ved høgskoler og universiteter ha nytte av denne boken. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilken språkkompetanse trenger studenter og yrkesutøvere? Hvordan legge til rette for språkutvikling? I artikkelsamlingen "Språkmangfold i utdanning ? refleksjon over pedagogisk praksis" forsøker vi å svare på disse spørsmålene. Artiklene vektlegger kritisk pedagogikk og dreier seg om temaene: pedagogikk rettet mot voksne, læringsmiljø, andrespråksinnlæring og pedagogisk utviklingsarbeid. Artiklene konkluderer med at det er nødvendig med både institusjonelle og pedagogiske tiltak for å heve studenters og arbeidstakeres språkkompetanse. Målgruppen er yrkesutøvere som har, eller vil få, ansvar for veiledning, opplæring og undervisning i et flerspråklig og flerkulturelt studie- og arbeidsmiljø. Artikkelsamlingen er beregnet på studenter i alle typer lærerutdanning, samt de som studerer norsk som andrespråk. I tillegg vil lærere på alle nivåer, både i allmennskoleverket og ved høgskoler og universiteter ha nytte av denne boken.