Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Språkvansker

    Språkvansker

    Språkvansker

    Språkvansker (teoretiske perspektiver og praktiske utfordringer)

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    469,- Nå 406,-

    ISBN:

    9788202277246

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    261

    Vekt:

    505 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Språkvansker
    Cappelen akademisk
    9788202277246

    Forlagets omtale:

    Mange barn, unge og voksne har store problemer med forståelse og bruk av språket. Språkvanskene blir tydelige med økte krav til kognitive funksjoner og får store konsekvenser for læring og utdanning. Denne boka handler om vansker med språk og kommunikasjon, med fokus på spesifikke språkvansker. LES MER Viktige punkter: Spesifikke språkvansker i ungdomsskole og videregående opplæring blir drøftet i lys av teorier om læring og opplæring. Spesifikke språkvansker ses i lys av nyere kognitiv forskning knyttet til informasjonsbearbeidelse. Diagnostisering ses i et kritisk sosiologisk perspektiv. Spesifikke språkvansker blir drøftet i et språkutviklingsperspektiv med eksempler fra barn med en tospråklig utvikling. Språk og kommunikasjon settes inn i en sosiokulturell dialogisk forståelsesramme. Boka er skrevet for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi, samt for lærere og førskolelærere i etter- og videreutdanning. Den er nyttig for alle som vil vite mer om det å møte barn og unge med språkrelaterte lærevansker. LES MINDRE Forlagets omtale Mange barn, unge og voksne har store problemer med forståelse og bruk av språket. Språkvanskene blir tydelige med økte krav til kognitive funksjoner og får store konsekvenser for læring og utdanning. Denne boka handler om vansker med språk og kommunikasjon, med fokus på spesifikke språkvansker. Viktige punkter: Spesifikke språkvansker i ungdomsskole og videregående opplæring blir drøftet i lys av teorier om læring og opplæring. Spesifikke språkvansker ses i lys av nyere kognitiv forskning knyttet til informasjonsbearbeidelse. Diagnostisering ses i et kritisk sosiologisk perspektiv. Spesifikke språkvansker blir drøftet i et språkutviklingsperspektiv med eksempler fra barn med en tospråklig utvikling. Språk og kommunikasjon settes inn i en sosiokulturell dialogisk forståelsesramme. Boka er skrevet for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi, samt for lærere og førskolelærere i etter- og videreutdanning. Den er nyttig for alle som vil vite mer om det å møte barn og unge med språkrelaterte lærevansker.

    Emner: Språkvansker