Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Språkvansker

Språkvansker

Språkvansker

Språkvansker (teoretiske perspektiver og praktiske utfordringer)

Forfatter Cappelen akademisk

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

489,- Nå 418,-

ISBN:

9788202277246

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2008

Utgave:

1

Sider:

261

Vekt:

505 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Nynorsk og Bokmål

Språkvansker
Cappelen akademisk
9788202277246

Forlagets omtale:

Mange barn, unge og voksne har store problemer med forståelse og bruk av språket. Språkvanskene blir tydelige med økte krav til kognitive funksjoner og får store konsekvenser for læring og utdanning. Denne boka handler om vansker med språk og kommunikasjon, med fokus på spesifikke språkvansker. LES MER Viktige punkter: Spesifikke språkvansker i ungdomsskole og videregående opplæring blir drøftet i lys av teorier om læring og opplæring. Spesifikke språkvansker ses i lys av nyere kognitiv forskning knyttet til informasjonsbearbeidelse. Diagnostisering ses i et kritisk sosiologisk perspektiv. Spesifikke språkvansker blir drøftet i et språkutviklingsperspektiv med eksempler fra barn med en tospråklig utvikling. Språk og kommunikasjon settes inn i en sosiokulturell dialogisk forståelsesramme. Boka er skrevet for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi, samt for lærere og førskolelærere i etter- og videreutdanning. Den er nyttig for alle som vil vite mer om det å møte barn og unge med språkrelaterte lærevansker. LES MINDRE Forlagets omtale Mange barn, unge og voksne har store problemer med forståelse og bruk av språket. Språkvanskene blir tydelige med økte krav til kognitive funksjoner og får store konsekvenser for læring og utdanning. Denne boka handler om vansker med språk og kommunikasjon, med fokus på spesifikke språkvansker. Viktige punkter: Spesifikke språkvansker i ungdomsskole og videregående opplæring blir drøftet i lys av teorier om læring og opplæring. Spesifikke språkvansker ses i lys av nyere kognitiv forskning knyttet til informasjonsbearbeidelse. Diagnostisering ses i et kritisk sosiologisk perspektiv. Spesifikke språkvansker blir drøftet i et språkutviklingsperspektiv med eksempler fra barn med en tospråklig utvikling. Språk og kommunikasjon settes inn i en sosiokulturell dialogisk forståelsesramme. Boka er skrevet for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi, samt for lærere og førskolelærere i etter- og videreutdanning. Den er nyttig for alle som vil vite mer om det å møte barn og unge med språkrelaterte lærevansker.

Emner: Språkvansker

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.