Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Strategisk læring

    Strategisk læring

    Strategisk læring

    Strategisk læring (teori og praktisk anvendelse)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788245607437

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    1999

    Utgitt:

    1999

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    311 gr

    Alder:

    Voksen

    Strategisk læring
    Cappelen akademisk
    9788245607437

    Forlagets omtale:

    Forfatterne gir i denne boken et oppdatert bilde av internasjonal pedagogisk-psykologisk forskning om læring. I tillegg presenterer de resultater fra sine undersøkelser av norske høgskolestudenters bruk av læringsstrategier. Personer som lykkes med krevende læringsoppgaver kan beskrives som LES MER strategiske, reflekterte, kunnskapsrike og motiverte. I denne boken drøfter forfatterne hva som kjennetegner læring på sitt beste, og hvordan man kan gå fram for å kartlegge voksne personers læringskompetanse. Et annet viktig tema er hvordan man kan hjelpe personer til å utvikle et mer selvstendig, strategisk grep om egen læring. Forfatterne gir et oppdatert bilde av internasjonal pedagogisk-psykologisk forskning om læring. I tillegg presenterer de resultater fra sine undersøkelser av norske høgskolestudenters bruk av læringsstrategier. De redegjør også for et ettårig innovasjonsprosjekt ved Høgskolen i Oslo, hvor man forsøkte å bedre studentenes strategibruk ved å integrere undervisning i læringsstrategier i den ordinære fagundervisningen. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatterne gir i denne boken et oppdatert bilde av internasjonal pedagogisk-psykologisk forskning om læring. I tillegg presenterer de resultater fra sine undersøkelser av norske høgskolestudenters bruk av læringsstrategier. Personer som lykkes med krevende læringsoppgaver kan beskrives som strategiske, reflekterte, kunnskapsrike og motiverte. I denne boken drøfter forfatterne hva som kjennetegner læring på sitt beste, og hvordan man kan gå fram for å kartlegge voksne personers læringskompetanse. Et annet viktig tema er hvordan man kan hjelpe personer til å utvikle et mer selvstendig, strategisk grep om egen læring. Forfatterne gir et oppdatert bilde av internasjonal pedagogisk-psykologisk forskning om læring. I tillegg presenterer de resultater fra sine undersøkelser av norske høgskolestudenters bruk av læringsstrategier. De redegjør også for et ettårig innovasjonsprosjekt ved Høgskolen i Oslo, hvor man forsøkte å bedre studentenes strategibruk ved å integrere undervisning i læringsstrategier i den ordinære fagundervisningen.