Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Tall og tanke

    Tall og tanke

    Tall og tanke

    Tall og tanke (matematikkundervisning på 1. til 4. trinn)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Bjørnar Alseth - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Gunnar Nordberg - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Eivind Vetlesen - Illustratør)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 10+ stk. )

    599,- Nå 518,-

    ISBN:

    9788205371705

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    366

    Vekt:

    847 gr

    Alder:

    Voksen

    Tall og tanke
    Gyldendal akademisk
    9788205371705

    Forlagets omtale:

    Hva skal elevene lære i matematikk i skolen? Hvordan kan lærere støtte opp om og øke elevenes matematiske forståelse og kompetanse? Hvordan kan matematikkundervisningen bidra til å skape gode læreprosesser? I Tall og tanke skriver forfatterne om matematikken, elevene og undervisningen. De viser LES MER hvordan lærere i matematikk på barnetrinnet kan inspirere, motivere, utfordre og støtte elevene. Fremstillingen er først og fremst praktisk basert, men forskning og teorier om matematikk, om barns læring av matematikk og om undervisning i matematikk ligger til grunn for innholdet. Beskrivelser, analyser og diskusjoner springer ut av klasserommets praksis, konkrete eleveksempler og praktiske undervisningssituasjoner. Forfatterne gir også forslag til undervisningsaktiviteter og spørsmål til diskusjon med elevene. Med grundig teoretisk forankring og gode praktiske eksempler er dette en viktig bok for lærere og lærerstudenter som vil bidra til å utvikle elevenes matematikkunnskap og gi barna et positivt møte med matematikkfaget. LES MINDRE Forlagets omtale Hva skal elevene lære i matematikk i skolen? Hvordan kan lærere støtte opp om og øke elevenes matematiske forståelse og kompetanse? Hvordan kan matematikkundervisningen bidra til å skape gode læreprosesser? I Tall og tanke skriver forfatterne om matematikken, elevene og undervisningen. De viser hvordan lærere i matematikk på barnetrinnet kan inspirere, motivere, utfordre og støtte elevene. Fremstillingen er først og fremst praktisk basert, men forskning og teorier om matematikk, om barns læring av matematikk og om undervisning i matematikk ligger til grunn for innholdet. Beskrivelser, analyser og diskusjoner springer ut av klasserommets praksis, konkrete eleveksempler og praktiske undervisningssituasjoner. Forfatterne gir også forslag til undervisningsaktiviteter og spørsmål til diskusjon med elevene. Med grundig teoretisk forankring og gode praktiske eksempler er dette en viktig bok for lærere og lærerstudenter som vil bidra til å utvikle elevenes matematikkunnskap og gi barna et positivt møte med matematikkfaget.