Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Tanke og handling

    Tanke og handling

    Tanke og handling

    Tanke og handling (nøkler til pedagogisk filosofi)

    Forfatter Oplandske bokforl.

    (Alf Chr. Løland Hvaring - Illustratør)

    Oplandske bokforl.

    Levering 2-12 dager

    360,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788275181297

    Forlag:

    Oplandske bokforl.

    Trykkeår:

    2006

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    1

    Sider:

    318

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Svaleserien

    Tanke og handling
    Oplandske bokforl.
    9788275181297

    Haugenboks omtale:

    Boken presenterer ni vestlige tenkeres systematiske forståelse av pedagogikken. Den starter med å gi et bilde av antikkens oppdragelsessyn med pythagoreerne, Sokrates, Platon og Aristoteles. Deretter går boken over til renessansen og opplysningstiden, og Comenius og Rousseaus forestillingsverden. Sp LES MER ennet fra modernitet til tidlige postmoderne oppfatninger representeres av Pestalozzi, Makarenko og Dewey, og med Freire utvides horisonten til også å inkludere utfordringer i den tredje verden. Boken inneholder i tillegg et kapittel der viktige sider ved de normative og materielle vilkårene for dagens norske skole drøftes. Boken er beregnet på lærere i grunnskolen og den videregående skolen. Har litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken presenterer ni vestlige tenkeres systematiske forståelse av pedagogikken. Den starter med å gi et bilde av antikkens oppdragelsessyn med pythagoreerne, Sokrates, Platon og Aristoteles. Deretter går boken over til renessansen og opplysningstiden, og Comenius og Rousseaus forestillingsverden. Spennet fra modernitet til tidlige postmoderne oppfatninger representeres av Pestalozzi, Makarenko og Dewey, og med Freire utvides horisonten til også å inkludere utfordringer i den tredje verden. Boken inneholder i tillegg et kapittel der viktige sider ved de normative og materielle vilkårene for dagens norske skole drøftes. Boken er beregnet på lærere i grunnskolen og den videregående skolen. Har litteraturliste og register.