Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Teaching English in the Norwegian classrooms

    Teaching English in the Norwegian classrooms

    Teaching English in the Norwegian classrooms (from research to practice)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Ulrikke Rindal - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Forventes i salg 15.01.2020

    389,-

    ISBN:

    9788215032283

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Teaching English in the Norwegian classrooms
    Universitetsforl.
    9788215032283

    Forlagets omtale:

    Hvordan foregår undervisningen i engelskfaget på ungdomstrinnet og i videregående skole, i innføringsklasser og yrkesfaglige klasser? Denne boken presenterer ny forskning om hva lærerne gjør i engelsktimene, hvordan elevene oppfatter engelskundervisningen, og hva som motiverer dem. Forfatterne LES MER presenterer hva som kjennetegner god engelskundervisning knyttet til språklæring, kommunikasjon og møter med engelskspråklige tekster. Boken handler om hva elevene bruker engelsk til i og utenfor skolen, og hvordan det påvirker det nye engelskfaget. Gjennom teori og forskningsbaserte eksempler viser forfatterne hva som er vanlige undervisningsformer i dagens engelskfag, og hvordan skolen kan legge til rette for at alle elever utvikler engelskkompetansen sin i et samfunn hvor språk blir stadig viktigere. Boken er viktig lesning både for lærere, lærerutdannere og lærerstudenter, og alle som jobber med å utvikle engelskfaget i skolen. INNHOLDSFORTEGNELSE Part I: Communication 1. English in Norway: A language and a school subject in transition 2. Digital competence in English: Learning more, better, or differently with technology 3. Vocational English: Building vocational orientation and relevance Part II: Language learning 4. Language use in English lessons: Monolingual, bilingual and multilingual approaches 5. Pronunciation: Accent, identity and intelligibility 6. Strategic readers of L2 English: Gradual release of responsibility Part III: Textual encounters 7. The role of literature in the English classroom 8. English use outside of school: Gamers, Surfers and Social Media Users 9. Intercultural competence and cultural identities Lisbeth M. Brevik og Ulrikke Rindal er begge ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo som førsteamanuenser i engelskdidaktikk. De har både sammen og hver for seg publisert en rekke artikler og bøker. En av deres nyeste utgivelser er "English didactics in Norway - 30 years of doctoral research" (2019). LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan foregår undervisningen i engelskfaget på ungdomstrinnet og i videregående skole, i innføringsklasser og yrkesfaglige klasser? Denne boken presenterer ny forskning om hva lærerne gjør i engelsktimene, hvordan elevene oppfatter engelskundervisningen, og hva som motiverer dem. Forfatterne presenterer hva som kjennetegner god engelskundervisning knyttet til språklæring, kommunikasjon og møter med engelskspråklige tekster. Boken handler om hva elevene bruker engelsk til i og utenfor skolen, og hvordan det påvirker det nye engelskfaget. Gjennom teori og forskningsbaserte eksempler viser forfatterne hva som er vanlige undervisningsformer i dagens engelskfag, og hvordan skolen kan legge til rette for at alle elever utvikler engelskkompetansen sin i et samfunn hvor språk blir stadig viktigere. Boken er viktig lesning både for lærere, lærerutdannere og lærerstudenter, og alle som jobber med å utvikle engelskfaget i skolen. INNHOLDSFORTEGNELSE Part I: Communication 1. English in Norway: A language and a school subject in transition 2. Digital competence in English: Learning more, better, or differently with technology 3. Vocational English: Building vocational orientation and relevance Part II: Language learning 4. Language use in English lessons: Monolingual, bilingual and multilingual approaches 5. Pronunciation: Accent, identity and intelligibility 6. Strategic readers of L2 English: Gradual release of responsibility Part III: Textual encounters 7. The role of literature in the English classroom 8. English use outside of school: Gamers, Surfers and Social Media Users 9. Intercultural competence and cultural identities Lisbeth M. Brevik og Ulrikke Rindal er begge ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo som førsteamanuenser i engelskdidaktikk. De har både sammen og hver for seg publisert en rekke artikler og bøker. En av deres nyeste utgivelser er "English didactics in Norway - 30 years of doctoral research" (2019).

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.