Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Teater som danning

    Teater som danning

    Teater som danning

    Teater som danning

    Levering 2-6 dager

    395,- Nå 342,-

    ISBN:

    9788245014624

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    194

    Vekt:

    418 gr

    Alder:

    Voksen

    Teater som danning
    Fagbokforl.
    9788245014624

    Forlagets omtale:

    Selv om det i Norge arbeides med drama og teater i barnehagen og alle skoleslag, finnes det til nå i liten grad forskningsformidling som i sammenheng dokumenterer arbeidsformer og betydning for deltaker og tilskuer, og som svarer konkret på hva estetiske praksiser gjør i en utdanningskontekst. LES MER Artiklene i Teater som danning presenterer forskningsbidrag som alle undersøker estetisk danning gjennom arbeid med teater. Boken er i seg selv et resultat av en kollektiv danningsprosess. En fagseksjon har gått sammen om ett felles mål: å dokumentere og reflektere forskningsmessig egen undervisning og egne prosjekter i en periode. Samlet bidrar kapitlene i denne antologien til ny kunnskap om teaterpraksis og dens didaktisk-pedagogiske potensial i lærerutdanningen spesielt og i det offentlige danningsprosjektet generelt. Kari Mjaaland Heggstad er dosent på Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon ved Høgskolen i Bergen. Bjørn K. Rasmussen er er professor på Institutt for kunst- og medievitenskap ved NTNU. Stig A. Eriksson er professor på Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon ved Høgskolen i Bergen. Teater som danning inngår i det strategiske forskningsprogrammet Kunstfagdidaktikk - didaktikk på kunstfagas premissar 2009-2015 ved Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon (SEKKK), Høgskolen i Bergen, Avdeling for lærerutdanning. «Bogen opfylder et overordentlig vigtigt behov for en moderne, redelig, videnskabelig tilgang til 'drama-området' med en passende vægtning af teori og praksis» Mads Thorkild Haugsted, Aarhus Universitetet LES MINDRE Forlagets omtale Selv om det i Norge arbeides med drama og teater i barnehagen og alle skoleslag, finnes det til nå i liten grad forskningsformidling som i sammenheng dokumenterer arbeidsformer og betydning for deltaker og tilskuer, og som svarer konkret på hva estetiske praksiser gjør i en utdanningskontekst. Artiklene i Teater som danning presenterer forskningsbidrag som alle undersøker estetisk danning gjennom arbeid med teater. Boken er i seg selv et resultat av en kollektiv danningsprosess. En fagseksjon har gått sammen om ett felles mål: å dokumentere og reflektere forskningsmessig egen undervisning og egne prosjekter i en periode. Samlet bidrar kapitlene i denne antologien til ny kunnskap om teaterpraksis og dens didaktisk-pedagogiske potensial i lærerutdanningen spesielt og i det offentlige danningsprosjektet generelt. Kari Mjaaland Heggstad er dosent på Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon ved Høgskolen i Bergen. Bjørn K. Rasmussen er er professor på Institutt for kunst- og medievitenskap ved NTNU. Stig A. Eriksson er professor på Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon ved Høgskolen i Bergen. Teater som danning inngår i det strategiske forskningsprogrammet Kunstfagdidaktikk - didaktikk på kunstfagas premissar 2009-2015 ved Senter for kunstfag, kultur og kommunikasjon (SEKKK), Høgskolen i Bergen, Avdeling for lærerutdanning. «Bogen opfylder et overordentlig vigtigt behov for en moderne, redelig, videnskabelig tilgang til 'drama-området' med en passende vægtning af teori og praksis» Mads Thorkild Haugsted, Aarhus Universitetet

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.