Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Tekst og tegn

    Tekst og tegn

    Tekst og tegn

    Tekst og tegn (lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn)

    Levering 2-6 dager

    375,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788251928427

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    277

    Vekt:

    536 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Skriveopplæring og skriveforsking

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Svensk

    Tekst og tegn
    Tapir akademisk forl.
    9788251928427

    Forlagets omtale:

    Overalt og hele tida er vi omgitt av tekster og tegn: internettsider, huskelapper, aviser, tekstmeldinger, reklame, film, bøker - lista er nærmest uendelig. Mennesker har til alle tider kommunisert gjennom bilder og skrift. Det nye er mengden av tekster som omgir oss, og kompleksiteten. Å delta i LES MER samfunnet forutsetter en like kompleks tekstkompetanse. Dette stiller nye krav til lese- og skriveopplæringen. Denne boka formidler viktige innsikter fra en rekke nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster på ulike trinn i skole og høyere utdanning - og i samfunnet for øvrig. Samlet gir boka en dypere forståelse av hvilke grunnleggende ferdigheter barn og unge trenger i ulike fag, og denpresenterer konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet LES MINDRE Forlagets omtale Overalt og hele tida er vi omgitt av tekster og tegn: internettsider, huskelapper, aviser, tekstmeldinger, reklame, film, bøker - lista er nærmest uendelig. Mennesker har til alle tider kommunisert gjennom bilder og skrift. Det nye er mengden av tekster som omgir oss, og kompleksiteten. Å delta i samfunnet forutsetter en like kompleks tekstkompetanse. Dette stiller nye krav til lese- og skriveopplæringen. Denne boka formidler viktige innsikter fra en rekke nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster på ulike trinn i skole og høyere utdanning - og i samfunnet for øvrig. Samlet gir boka en dypere forståelse av hvilke grunnleggende ferdigheter barn og unge trenger i ulike fag, og denpresenterer konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet