Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

Levering 2-6 dager

489,- Nå 418,-

ISBN:

9788276348804

Forlag:

Høyskoleforl.

Trykkeår:

2010

Utgitt:

2010

Utgave:

1

Sider:

256

Vekt:

480 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Nynorsk, Bokmål, Dansk og Svensk

Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster
Høyskoleforl.
9788276348804

Forlagets omtale:

En pedagogisk tekst kan være skrevet som sakprosa, men den kan også være en skjønnlitterær tekst dersom den står i en pedagogisk-didaktisk sammenheng eller ramme. Det kan videre være tale om tekster man til vanlig ikke tenker inn i en slik sammenheng, som bruksanvisninger, togtabeller, LES MER bokanmeldelser, forord i forskjellige bøker. I de senere årene er slike tekster blitt gjenstand for forskning og utvikling. Teorier med blikk for pedagogiske tekster er imidlertid mer sjeldne og til dels fraværende både i de nordiske land og internasjonalt. Boken Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag når man analyserer og reflekterer over pedagogiske tekster. Den representerer et nordisk samarbeid, og bidragsyterne er alle forskere som har arbeidet spesielt med feltet. Boken henvender seg til master- og bachelorstudenter med interesse for pedagogiske tekster, og til lærere i alle skoleslag som ønsker etterutdanning. Den henvender seg også til lærere som underviser ved universiteter og høgskoler. LES MINDRE Forlagets omtale En pedagogisk tekst kan være skrevet som sakprosa, men den kan også være en skjønnlitterær tekst dersom den står i en pedagogisk-didaktisk sammenheng eller ramme. Det kan videre være tale om tekster man til vanlig ikke tenker inn i en slik sammenheng, som bruksanvisninger, togtabeller, bokanmeldelser, forord i forskjellige bøker. I de senere årene er slike tekster blitt gjenstand for forskning og utvikling. Teorier med blikk for pedagogiske tekster er imidlertid mer sjeldne og til dels fraværende både i de nordiske land og internasjonalt. Boken Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag når man analyserer og reflekterer over pedagogiske tekster. Den representerer et nordisk samarbeid, og bidragsyterne er alle forskere som har arbeidet spesielt med feltet. Boken henvender seg til master- og bachelorstudenter med interesse for pedagogiske tekster, og til lærere i alle skoleslag som ønsker etterutdanning. Den henvender seg også til lærere som underviser ved universiteter og høgskoler.

Emner: Læremidler

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.