Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

    Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

    Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

    Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster

    Levering 2-6 dager

    469,- Nå 406,-

    ISBN:

    9788276348804

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    256

    Vekt:

    480 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk, Dansk og Svensk

    Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster
    Høyskoleforl.
    9788276348804

    Haugenboks omtale:

    Boken kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag i analyseringen av pedagogiske tekster. Den henvender seg til master- og bachelorstudenter samt lærere som ønsker etterutdanning eller underviser ved universiteter og høgskoler. Med litteraturlister. Haugenboks omtale Boken kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag i analyseringen av pedagogiske tekster. Den henvender seg til master- og bachelorstudenter samt lærere som ønsker etterutdanning eller underviser ved universiteter og høgskoler. Med litteraturlister.

    Forlagets omtale:

    En pedagogisk tekst kan være skrevet som sakprosa, men den kan også være en skjønnlitterær tekst dersom den står i en pedagogisk-didaktisk sammenheng eller ramme. Det kan videre være tale om tekster man til vanlig ikke tenker inn i en slik sammenheng, som bruksanvisninger, togtabeller, LES MER bokanmeldelser, forord i forskjellige bøker. I de senere årene er slike tekster blitt gjenstand for forskning og utvikling. Teorier med blikk for pedagogiske tekster er imidlertid mer sjeldne og til dels fraværende både i de nordiske land og internasjonalt. Boken Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag når man analyserer og reflekterer over pedagogiske tekster. Den representerer et nordisk samarbeid, og bidragsyterne er alle forskere som har arbeidet spesielt med feltet. Boken henvender seg til master- og bachelorstudenter med interesse for pedagogiske tekster, og til lærere i alle skoleslag som ønsker etterutdanning. Den henvender seg også til lærere som underviser ved universiteter og høgskoler. LES MINDRE Forlagets omtale En pedagogisk tekst kan være skrevet som sakprosa, men den kan også være en skjønnlitterær tekst dersom den står i en pedagogisk-didaktisk sammenheng eller ramme. Det kan videre være tale om tekster man til vanlig ikke tenker inn i en slik sammenheng, som bruksanvisninger, togtabeller, bokanmeldelser, forord i forskjellige bøker. I de senere årene er slike tekster blitt gjenstand for forskning og utvikling. Teorier med blikk for pedagogiske tekster er imidlertid mer sjeldne og til dels fraværende både i de nordiske land og internasjonalt. Boken Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag når man analyserer og reflekterer over pedagogiske tekster. Den representerer et nordisk samarbeid, og bidragsyterne er alle forskere som har arbeidet spesielt med feltet. Boken henvender seg til master- og bachelorstudenter med interesse for pedagogiske tekster, og til lærere i alle skoleslag som ønsker etterutdanning. Den henvender seg også til lærere som underviser ved universiteter og høgskoler.

    Emner: Læremidler