Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Ti kjennetegn på god undervisning

    Ti kjennetegn på god undervisning

    Ti kjennetegn på god undervisning

    Ti kjennetegn på god undervisning (videregående opplæring)

    Forfatter Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Trine Gustafson - Forfatter)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Casper Kongstein - Fotograf)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Pie Paasche-Aasen - Fotograf)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    (Therese Heramb - Fotograf)

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    På lager - sendes nå( 1 stk. )

    129,- Nå 110,-

    ISBN:

    9788278417997

    Forlag:

    Pedlex norsk skoleinformasjon

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    76

    Vekt:

    175 gr

    Alder:

    Voksen

    Ti kjennetegn på god undervisning
    Pedlex norsk skoleinformasjon
    9788278417997

    Forlagets omtale:

    Resultatene av PISA-undersøkelsene har skapt fokus på kunnskapsnivået til norske elever. For å kunne heve kunnskapsnivået blant elevene må kvaliteten på undervisningen styrkes. For å kunne styrke kvaliteten på undervisningen må man vite mer presist om hva god undervisning er. Resultatet av et LES MER forskningsprosjekt i Tyskland (Oldenburg) viser at det er mulig på et empirisk, faktaorientert grunnlag å peke på didaktiske elementer som øker kvaliteten på undervisningen og dermed fremmer elevenes læreprosess og faglige kunnskaper. Forskerne viser til disse resultatene blant annet ved å presentere «Ti kjennetegn på god undervisning». Disse kjennetegnene samsvarer med annen forskning som hevder at god undervisning handler om lærerens relasjonelle kompetanse, fagkompetanse og ledelseskompetanse. Dette heftet fokuserer på hva som kjennetegner god undervisning: · relasjonen mellom lærer og elev · hvordan vi kan skape en tydelig og effektiv struktur på undervisningen · hvordan vi kan tilrettelegge for og lede gode læringsprosesser · variert undervisning · underveisvurdering · sammenheng mellom mål, innhold og arbeidsmåter · regelmessig bruk av tilbakemelding · klare forventninger til elevenes prestasjoner og kontroll av disse De ti kjennetegnene hjelper læreren og instruktøren/veilederen til å se på sterke og svake sider ved sin egen undervisning. I tillegg kan kjennetegnene være utgangspunkt for de samtalene skoleledere og bedrifter har med team, enkeltlærere og veiledere/instruktører. Heftet er rettet mot videregående opplæring, og er en revidert utgave av et tilsvarende hefte for grunnskolen. Skjemaer som kan brukes i vurdering og utvikling av egen praksis, kan lastes ned her: Egenvurdering av lærerens pedagogiske praksis. Utvikling av lærernes og teamets pedagogiske praksis. LES MINDRE Forlagets omtale Resultatene av PISA-undersøkelsene har skapt fokus på kunnskapsnivået til norske elever. For å kunne heve kunnskapsnivået blant elevene må kvaliteten på undervisningen styrkes. For å kunne styrke kvaliteten på undervisningen må man vite mer presist om hva god undervisning er. Resultatet av et forskningsprosjekt i Tyskland (Oldenburg) viser at det er mulig på et empirisk, faktaorientert grunnlag å peke på didaktiske elementer som øker kvaliteten på undervisningen og dermed fremmer elevenes læreprosess og faglige kunnskaper. Forskerne viser til disse resultatene blant annet ved å presentere «Ti kjennetegn på god undervisning». Disse kjennetegnene samsvarer med annen forskning som hevder at god undervisning handler om lærerens relasjonelle kompetanse, fagkompetanse og ledelseskompetanse. Dette heftet fokuserer på hva som kjennetegner god undervisning: · relasjonen mellom lærer og elev · hvordan vi kan skape en tydelig og effektiv struktur på undervisningen · hvordan vi kan tilrettelegge for og lede gode læringsprosesser · variert undervisning · underveisvurdering · sammenheng mellom mål, innhold og arbeidsmåter · regelmessig bruk av tilbakemelding · klare forventninger til elevenes prestasjoner og kontroll av disse De ti kjennetegnene hjelper læreren og instruktøren/veilederen til å se på sterke og svake sider ved sin egen undervisning. I tillegg kan kjennetegnene være utgangspunkt for de samtalene skoleledere og bedrifter har med team, enkeltlærere og veiledere/instruktører. Heftet er rettet mot videregående opplæring, og er en revidert utgave av et tilsvarende hefte for grunnskolen. Skjemaer som kan brukes i vurdering og utvikling av egen praksis, kan lastes ned her: Egenvurdering av lærerens pedagogiske praksis. Utvikling av lærernes og teamets pedagogiske praksis.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.