Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Ti tanker om skolen

    Ti tanker om skolen

    Ti tanker om skolen

    Ti tanker om skolen (brev til Storm)

    Forfatter Høyskoleforl.

    (Heidi Tiller - Illustratør)

    Høyskoleforl.

    (Rita Tiller - Illustratør)

    Høyskoleforl.

    (Brynhild Isaksen - Illustratør)

    Høyskoleforl.

    Levering 2-6 dager

    279,- Nå 241,-

    ISBN:

    9788276347005

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    117

    Vekt:

    191 gr

    Alder:

    Voksen

    Ti tanker om skolen
    Høyskoleforl.
    9788276347005

    Forlagets omtale:

    Ti tanker om skolen henvender seg til skolefolk generelt og til lærere, skoleledere og lærerstudenter spesielt. De ti tankene fordeler seg mellom tro og tvil, mellom kritiske innvendinger og støtteerklæringer og mellom varsom restaurering og nybygging. Tvilen og kritikken dreier seg blant annet om LES MER at mye er feiltenkt og feilgjort i norsk og nordisk skole og utdanning. Pedagogikken har fått noe maskinmessig over seg med alle testene, prøvene og målingene. Prøveregimet er lenket til en elitistisk tenkning der tapere og vinnere sorteres og merkes. De ti tankene preges likevel av visjonene og imaginasjonene for en ny og bedre pedagogisk praksis der formuleringer og realiseringer knyttes sammen. En gjenganger er tankene om en skole som bruker kraft og energi på å lære i hverdagen og der lærere og ledere tar et nytt skritt i retning av forskende praktikere. LES MINDRE Forlagets omtale Ti tanker om skolen henvender seg til skolefolk generelt og til lærere, skoleledere og lærerstudenter spesielt. De ti tankene fordeler seg mellom tro og tvil, mellom kritiske innvendinger og støtteerklæringer og mellom varsom restaurering og nybygging. Tvilen og kritikken dreier seg blant annet om at mye er feiltenkt og feilgjort i norsk og nordisk skole og utdanning. Pedagogikken har fått noe maskinmessig over seg med alle testene, prøvene og målingene. Prøveregimet er lenket til en elitistisk tenkning der tapere og vinnere sorteres og merkes. De ti tankene preges likevel av visjonene og imaginasjonene for en ny og bedre pedagogisk praksis der formuleringer og realiseringer knyttes sammen. En gjenganger er tankene om en skole som bruker kraft og energi på å lære i hverdagen og der lærere og ledere tar et nytt skritt i retning av forskende praktikere.

    Emner: Skolen

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.