Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Tilknytningsbaserte barnehager

    Tilknytningsbaserte barnehager

    Tilknytningsbaserte barnehager

    Tilknytningsbaserte barnehager

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788215023427

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    187

    Vekt:

    308 gr

    Alder:

    Voksen

    Tilknytningsbaserte barnehager
    Universitetsforl.
    9788215023427

    Forlagets omtale:

    Som student og ansatt i barnehage er det viktig å ha kunnskap om tilknytningens store betydning for barns utvikling. Barns tidlige relasjonserfaringer har stor betydning for deres senere sosiale og emosjonelle utvikling. Store barnegrupper med stor aldersspredning og mange ukjente voksne kan gjøre LES MER barn svært stresset. Dette, i tillegg til at en stor andel av de som arbeider i barnehagen ikke har noen formell barnehagefaglig kunnskap, gir store utfordringer i arbeidet med å gjøre barnehagen til en god arena for små barns psykososiale utvikling og læring. Forfatteren gir fyldig kunnskap om tilknytningens betydning og viser gjennom teori og eksempler hvordan slik kunnskap kommer til nytte i barnehagen. Videre hvordan de ansatte kan få styrket sin kompetanse gjennom systematiske praksisdiskusjoner i personalgruppen. En bok for studenter i barnehagelærerutdanningen, barnehagefeltet og for fagfolk som arbeider med de yngste barna. Den får gode tilbakemeldinger fra fagfolk innen barnehagefeltet og det barnepsykiatriske fagfeltet for å være nyttig og grundig, og at de mange observasjonseksemplene er en stor styrke. - Alt i alt en glitrende interessant, lettlest og engasjerende bok.... (Monica Bjerklund, DMMH, Første Steg 4/2015) Gerd Abrahamsen er førsteamanuensis emerita i pedagogikk ved Universitetet i Stavanger, hvor hun i mange år var leder for fordypningsenheten Småbarnspedagogikk. Hun har bl.a. skrevet lærebøkene Det nødvendige samspillet (1997) og Et levende blikk (2004). Hun har publisert en rekke artikler nasjonalt og internasjonalt om relasjonen mellom de yngste barnehagebarna og de voksne, og har utviklet en observasjonsmetode, Samspillsobservasjon, i tilknytning til dette. LES MINDRE Forlagets omtale Som student og ansatt i barnehage er det viktig å ha kunnskap om tilknytningens store betydning for barns utvikling. Barns tidlige relasjonserfaringer har stor betydning for deres senere sosiale og emosjonelle utvikling. Store barnegrupper med stor aldersspredning og mange ukjente voksne kan gjøre barn svært stresset. Dette, i tillegg til at en stor andel av de som arbeider i barnehagen ikke har noen formell barnehagefaglig kunnskap, gir store utfordringer i arbeidet med å gjøre barnehagen til en god arena for små barns psykososiale utvikling og læring. Forfatteren gir fyldig kunnskap om tilknytningens betydning og viser gjennom teori og eksempler hvordan slik kunnskap kommer til nytte i barnehagen. Videre hvordan de ansatte kan få styrket sin kompetanse gjennom systematiske praksisdiskusjoner i personalgruppen. En bok for studenter i barnehagelærerutdanningen, barnehagefeltet og for fagfolk som arbeider med de yngste barna. Den får gode tilbakemeldinger fra fagfolk innen barnehagefeltet og det barnepsykiatriske fagfeltet for å være nyttig og grundig, og at de mange observasjonseksemplene er en stor styrke. - Alt i alt en glitrende interessant, lettlest og engasjerende bok.... (Monica Bjerklund, DMMH, Første Steg 4/2015) Gerd Abrahamsen er førsteamanuensis emerita i pedagogikk ved Universitetet i Stavanger, hvor hun i mange år var leder for fordypningsenheten Småbarnspedagogikk. Hun har bl.a. skrevet lærebøkene Det nødvendige samspillet (1997) og Et levende blikk (2004). Hun har publisert en rekke artikler nasjonalt og internasjonalt om relasjonen mellom de yngste barnehagebarna og de voksne, og har utviklet en observasjonsmetode, Samspillsobservasjon, i tilknytning til dette.