Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner

    Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner

    Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner

    Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner (tilfredsstillende læringsutbytte for alle elever!)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Terje Overland - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 9 stk. )

    260,- Nå 225,-

    ISBN:

    9788205473669

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    138

    Vekt:

    226 gr

    Alder:

    Voksen

    Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner
    Gyldendal akademisk
    9788205473669

    Forlagets omtale:

    Hva innebærer inkludering i praksis? Hva er egentlig en inkluderende skole? Og hvordan kan tilpasset opplæring fremme læring for elever som strever med faglig læring? Nordahl og Overland presenterer i denne boka forskning om hva som har positiv læringseffekt, og drøfter ulike perspektiver på LES MER læringsproblemer. For å komme frem til effektive tiltak overfor elever som strever med å nå skolens læringsmål, argumenterer de for en systemteoretisk tilnærming til problemet. Forfatterne drøfter hvordan PP-tjenesten sammen med skolen og innenfor rammene av ordinær opplæring kan bidra til å forbedre opplæringen av elever som ikke har forsvarlig utbytte av den ordinære opplæringen. De skisserer videre hva som bør være innholdet i en individuell opplæringsplan og i årsrapporten, og viser hvordan den individuelle opplæringsplanen kan bli et aktivt pedagogisk verktøy for læreren. LES MINDRE Forlagets omtale Hva innebærer inkludering i praksis? Hva er egentlig en inkluderende skole? Og hvordan kan tilpasset opplæring fremme læring for elever som strever med faglig læring? Nordahl og Overland presenterer i denne boka forskning om hva som har positiv læringseffekt, og drøfter ulike perspektiver på læringsproblemer. For å komme frem til effektive tiltak overfor elever som strever med å nå skolens læringsmål, argumenterer de for en systemteoretisk tilnærming til problemet. Forfatterne drøfter hvordan PP-tjenesten sammen med skolen og innenfor rammene av ordinær opplæring kan bidra til å forbedre opplæringen av elever som ikke har forsvarlig utbytte av den ordinære opplæringen. De skisserer videre hva som bør være innholdet i en individuell opplæringsplan og i årsrapporten, og viser hvordan den individuelle opplæringsplanen kan bli et aktivt pedagogisk verktøy for læreren.