Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Uro

    Uro

    Uro

    Uro (en empirisk tilnærming til profesjonsveiledning)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Forventes i salg 03.04.2017

    349,-

    ISBN:

    9788202482886

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Uro
    Cappelen Damm akademisk
    9788202482886

    Forlagets omtale:

    Profesjonsveiledning handler om veiledning som fagfelt og om veiledning som praktisk og teoretisk virksomhet. Hensikten med denne boka er å inspirere leseren til å studere veiledningsfeltets historiske og teoretiske utvikling. En slik innsikt kan hjelpe oss til å tolke og stille kritiske LES MER spørsmål til dagens veiledningslandskap. Monografien gir et teoretisk grunnlag basert på en vitenskapelige og empiriske tilnærming. Den løfter fram et dialogisk perspektiv som står sentralt i veiledning og som utfordrer et individorientert kunnskaps- og læringssyn. I boka framheves betydningen av å bygge veiledningsfeltet på en intersubjektiv forståelse som ivaretar veisøkerne og fører til felles meningsskaping. Veiledning - en empirisk tilnærming til veiledningsfeltet tar et oppgjør med en instrumentell tilnærming til utvikling av feltet og presenterer didaktisk analyse som redskap for kunnskaps- og kvalitetsutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Profesjonsveiledning handler om veiledning som fagfelt og om veiledning som praktisk og teoretisk virksomhet. Hensikten med denne boka er å inspirere leseren til å studere veiledningsfeltets historiske og teoretiske utvikling. En slik innsikt kan hjelpe oss til å tolke og stille kritiske spørsmål til dagens veiledningslandskap. Monografien gir et teoretisk grunnlag basert på en vitenskapelige og empiriske tilnærming. Den løfter fram et dialogisk perspektiv som står sentralt i veiledning og som utfordrer et individorientert kunnskaps- og læringssyn. I boka framheves betydningen av å bygge veiledningsfeltet på en intersubjektiv forståelse som ivaretar veisøkerne og fører til felles meningsskaping. Veiledning - en empirisk tilnærming til veiledningsfeltet tar et oppgjør med en instrumentell tilnærming til utvikling av feltet og presenterer didaktisk analyse som redskap for kunnskaps- og kvalitetsutvikling.