Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?

    Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?

    Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?

    Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press? (spenninger i høgere utdanning)

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    385,- Nå 333,-

    ISBN:

    9788251928953

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    294

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?
    Tapir akademisk forl.
    9788251928953

    Forlagets omtale:

    Høgere utdanning er i stadig endring, og dette fører til forandringer i vilkårene for undervisning. Ett utviklingstrekk er en mer aktiv politisk styring med vekt på omstilling, effektivitet og resultatmål. Men universitet og høgskoler er ikke vanlige bedrifter. De skal utvikle og formidle kunnskap, LES MER og som en av bidragsyterne i boka skriver: "Kunnskap er ikke noe som kan kalkuleres, vedtas eller kjøpes på et marked." Et annet trekk er at universitetene ser ut til å være i en overgangsfase mellom forskningsbaserte universitet og masseuniversitet. Et tredje trekk er internasjonalisering av høgere utdanning. Disse utviklingstendensene - og flere til - virker inn på undervisningen og dens muligheter, utfordringer og vilkår. Bokas temaer angår studenter og vitenskapelig ansatte i høgere utdanning, som er direkte involvert i undervisning. Men de angår også ledere og administratorer ved universitet og høgskoler, og politiske myndigheter og beslutningstakere på ulike nivå. LES MINDRE Forlagets omtale Høgere utdanning er i stadig endring, og dette fører til forandringer i vilkårene for undervisning. Ett utviklingstrekk er en mer aktiv politisk styring med vekt på omstilling, effektivitet og resultatmål. Men universitet og høgskoler er ikke vanlige bedrifter. De skal utvikle og formidle kunnskap, og som en av bidragsyterne i boka skriver: "Kunnskap er ikke noe som kan kalkuleres, vedtas eller kjøpes på et marked." Et annet trekk er at universitetene ser ut til å være i en overgangsfase mellom forskningsbaserte universitet og masseuniversitet. Et tredje trekk er internasjonalisering av høgere utdanning. Disse utviklingstendensene - og flere til - virker inn på undervisningen og dens muligheter, utfordringer og vilkår. Bokas temaer angår studenter og vitenskapelig ansatte i høgere utdanning, som er direkte involvert i undervisning. Men de angår også ledere og administratorer ved universitet og høgskoler, og politiske myndigheter og beslutningstakere på ulike nivå.